T3 årets tillväxtföretag i Umeå

Bredbandsoperatören T3 tilldelas priset som Årets tillväxtföretag 2014 vid Umeågalan. Företaget har fördubblat sin omsättning, från 45 miljoner kronor år 2010 till 90 miljoner 2013.

Det är Deloitte och Swedbank som vill uppmärksamma och inspirera företag som vill utvecklas och som har modet samt förmågan att satsa och verka för tillväxt i Umeå. Kriterier för priset är en omsättning på minst 10 miljoner kronor, minst tio anställda samt ett positivt resultat under det senaste räkenskapsåret. Urvalet av nominerade baseras på genomsnittlig omsättningsökning de senaste tre räkenskapsåren.

– Det är lite omtumlande och förstås en stor ära att ta emot detta pris tillsammans med vår fantastiska personal som gjort detta möjligt. Vi har hållit fast hårt i vår lokala strategi där vi ser till att ge tillbaka till den regionen vi lever och verkar i. Att det nu uppmärksammas är naturligtvis smickrande, säger Johan Hellström, vd på T3.

Fakta om T3
T3 är en norrländsk operatör som erbjuder bredband i fiberanslutna stadsnät. Bolaget har idag
drygt 40 000 kunder fördelat på över 150 stadsnät runt om i Sverige. Utöver bredband via stadsnät levererar de även dedikerade lösningar till företag, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare samt tilläggstjänster för både konsumenter och företag. Huvudkontoret finns i Umeå med idag 45 anställda. Omsättning 2010 45 Mkr, 2013 90 Mkr.