UDK växer med många nyanställda

UDK har börjat hösten med att anställa tre viktiga kuggar till sitt kontor i Umeå. Det är Rickard Ågren, Jean-Paul Kouma och Nina Granström.

– Jag tycker att det ska bli spännande att nu få tillämpa mina kunskaper inom bland annat supply chain management och affärssystem för olika kunders räkning, säger Nina Granström.

Det är tre nya personer som tagit plats hos UDK i bottenvåningen på länsresidenset i Umeå, mobilapps- och videokodsexperten Jaun-Paul Kouma, PIM-projektledaren Rickard Ågren samt verksamhetskonsulten Nina Granström. Nina Granström har i drygt ett decennium arbetat på en rad funktioner inom Ålö AB, en av världens ledande leverantörer av frontlastare inom lantbruksmaskinbranschen.

– Jag har arbetat med allt från kundorder till supply chain-frågor innefattande logistik och distribution, och senaste åren även med huvudplanering och prognoshantering på koncernövergripande nivå på Ålö, berättar hon.

Affärssystemet Movex/M3

Affärssystemet Movex/M3 har gått som en röd tråd genom alla dessa funktioner och den erfarenhet av affärssystem och verksamhetsutveckling som hon skaffat sig under denna tid ser hon nu fram emot att kunna använda i kundkontakterna.

– Det ska bli väldigt intressant att få möta kunder och kunna tillämpa mina kunskaper för att till exempel optimera processer och flöden i verksamheten.

Talar flera språk

Nina Granström som förutom engelska, en del tyska och franska också talar flytande finska, har jobbat mycket med supply chain management, flödesfokus och optimerade bekräftelsekedjor.

– Jag har arbetat med och inom hela kedjans förutsättningar att leverera information i optimerade processer från försäljning, order, tillverkning till leverans, allt med affärssystemet som nav.

Att få se varierande verksamheter och hitta de bästa lösningarna för varje kund känns som en spännande utmaning.

– Inom industrin har man liknande processer, och jag tror att mina erfarenheter går att tillämpa även i andra sammanhang. Det ska bli roligt att gräva djupare i affärssystemssidan från ett annat perspektiv med målsättningen att hitta resursbesparande och effektiva lösningar, säger Nina Granström.