Norrköping ansluter sig till Infracontrol Online

Nu förenklas vardagen även för invånarna i Norrköping med hjälp av Infracontrol Online. Synpunkter och fel som rapporteras till Tekniska kontoret blir till tydliga och överblickbara ärenden som kan tas om hand på ett enkelt sätt. Servicen till kommuninvånarna blir bättre samtidigt som arbetet förenklas.

Tekniska kontoret i Norrköping bedriver verksamhet inom sex verksamhetsområden: Gator & trafik, Stadsmiljö, Natur, Kollektivtrafik, Avfall samt Skolskjuts och färdtjänst. Till Tekniska kontorets kundtjänst kan alla typer av fel och synpunkter anmälas. Det kan vara allt från nedfallna träd eller trasiga papperskorgar till krånglande trafiksignaler eller belysning som inte fungerar.

- Vi valde Infracontrol för att deras lösning uppfyller det behov som vi har i dagsläget. Att den dessutom visade sig vara prisvärd, enkel att arbeta med, samt att den går att utveckla efter hand, blev avgörande för vårt beslut, säger Anna Lewander, Enhetschef Kundservice. Från andra referenskunder har vi dessutom förstått att Infracontrol ger bra support till användarna, vilket var ett annat skäl för oss att välja Infracontrol Online.

Personalen på Tekniska kontorets kundtjänst kannu med ett enkelt webbformulär registrera inrapporterade fel från både allmänhetoch den egna organisationen. Därefter distribueras informationen automatiskt vidare till ansvarig person för ett snabbt och säkert åtgärdande.

- Det fina med Infracontrol Online är att det är ett webbaserat system som är anpassningsbart utefter våra önskemål, fortsätter Anna Lewander. Om vi på sikt önskar ansluta även automatiska larm finns även denna möjlighet.

Infracontrol Online gör nytta i vardagen genom att förenkla drift- och underhållsarbetet, minska energiförbrukningen eller att helt enkelt se till att rätt personer får rätt information i rätt tid. Infracontrol Online används idag för många olika tillämpningar av bl.a. Vägverket, Luftfartsverket, Oslo Sporveier, Göteborgs Stad, Malmö Stad och ett antal kommuner.

• tekniska verken
  • norrköping