William van Kerkvoorde, ny Nordic Cluster VP

William van Kerkvoorde blir ny Nordenchef för Ingram Micro

Efter 6 månader som VD för Ingram Micro Sverige antar William van Kerkvoorde utmaningen och går in i rollen som ny Nordic Cluster VP för Ingram Micro. William tar över efter tidigare VP Ulrich Egeskov som efter 15 år i företaget, bestämde sig för att lämna sin position i januari 2018 och leta efter nya utmaningar utanför Ingram MIcro.

"Jag är väldigt stolt över att få möjligheten att fortsätta utveckla Ingram Micro som den kompletta värdeadderande IT- och Telecom-distributören på nordiska marknaden. Ingram Micro är ett fantastiskt företag med högkvalificerade personer och en vinnarkultur som ständigt driver företaget framåt, mot nya möjligheter", säger William van Kerkvoorde.

William har över 20 års erfarenhet inom IT-branschen och har tidigare haft ledande roller i företag som Lenovo, Hp och Compaq. Genom åren har han byggt upp en djup kunskap inom försäljning, affärsutveckling och logistik i kombination med en stor erfarenhet av entreprenörskap och ledarskap.

Huvudfokus för Ingram Micro de senaste 2 åren har varit att bygga upp de nordiska länderna med starkt ledarskap och kompetenta människor tillsammans med en bred portfölj av vinnande varumärken och produkter. Utöver fokus på expansion har Ingram Micro fortsatt att utveckla tjänster inom logistik med Zalando-samarbetet som det senaste av nya kontrakt under 2017.

Protect the Core while building the Future

"Vi kommer fortsatt att fokusera på ökad effektivitet och innovation inom distribution som vår kärnverksamhet för att kunna fortsätta att leverera upplevelse i toppklass för alla våra partners. Parallellt kommer vi också att expandera vårt fokus på att utveckla ytterligare tjänster inom Cloud, XaaS och Logistik för att kunna erbjuda konkurrenskraftiga lösningar och affärsmodeller som hjälper våra partners att bli ännu mer framgångsrika i sin verksamhet ", avslutar William.

Ingram Micro är en global ledare inom distribution och logistik på IT- och telekommarknaden som tillhandahåller specialanpassade produkter och tjänster. För mer information besök oss på www.ingrammicro.se