Initial Mattservice introducerar en ny avlastningsprodukt till sitt sortiment som kan hjälpa till att lindra rygg- och bentrötthet för personal som står och arbetar under lång tid.

Initial Mattservice har provat en fantastisk avlastnings- och arbetsplatsmatta från en av sina huvudleverantörer och har fått väldigt bra respons från sina kunder i hela Sverige. Den är perfekt för servicediskar och platser där anställda står under längre perioder, särskilt på kontoret vid sina skrivbord.

Produkten är en lätt, men otroligt slitstark och kemiskt resistent avlastningsmatta för kontoret eller industrimiljö. Den är tillverkad av ett mycket tätt Nitril- och PVC-expanderat skum, vilket ger användaren en exceptionellt bra avlastning utan att bli ihoptryckt. Mattan är antistatisk och motståndskraftig mot oljor och fett, vilket gör den perfekt för att användas i storkök. Initial kan erbjuda 3 olika storlekar 60x90cm, 90x150cm samt 90x300cm.

"Alla avlastningsmattor är inte likvärdiga. Varje tillverkare av avlastningsmattor försöker att skapa unika produkter med funktioner och fördelar som ger dem ett försprång framför en konkurrerande produkt. Svårigheten med att hitta den bästa avlastningsmattan är att matcha funktioner i mattan så att det gagnar användaren. Våra mattor kommer från världens största mattproducenter, som är känd i hela branschen för att tillhandahålla de bästa avlastningsmattorna.", förklarar Craige Allen, som under flera månader har undersökt ett stort utbud av denna typ av produkter för Initial.

Initials tre tvätterier i Sverige låter för närvarande potentiella kunder prova denna avlastningsmatta i Stockholm, Göteborg och Malmö. Initial rekommenderar att om ni har personal som kan ha nytta av denna produkt så kontakta oss så att ni kan själva upptäcka de stora fördelarna med denna matta.

Craige Allen, Nordic Mat Business Development Manager för Initial.

E-post: craige.allen@rentokil-initial.com

Tel: 08-410 47 314

Rentokil Initial är en världsledande serviceleverantör inom textil, hygien och skadedjurskontroll och bedriver verksamhet i mer än 50 länder i Europa, Nordamerika, Asien samt Afrika. Företaget har cirka 68 000 anställda och är börsnoterat på London Stock Exchange.

Rentokil Initial i Sverige opererar under varumärkena Rentokil och Initial. Mer information finns på www.initial.se och www.rentokil.se.

• complete comfort
  • tvätterier