Segertåget blir verklighet

Inlandsbanan kan mycket glada och stolta meddela att Segertåget till Östersunds FK:s bortamatch i Berlin blir verklighet!

I onsdags offentliggjordes nyheten om att Inlandsbanan planerade ett specialtåg till Berlin när Östersund FK möter Hertha Berlin 7 december. Iden kom från en av Inlandsbanans medarbetare som så sent som förra fredagen när lottningen stod klar, kom på att Inlandsbanan borde köra tåg till Berlin.

- Tack vare ett idogt arbete av engagerade medarbetare och flexibla samarbetspartners har vi fått klart arrangemanget på rekordkort tid, säger Eva Palmgren, tf chef Inlandsbanan.

Stort intresse

På två dagar har Inlandsbanan tagit emot 350 intresseanmälningar, liggvagnståget tar 450 personer.

- Det har varit otroligt motiverande med den fina respons vi fått på så kort tid från många olika håll. Både från ÖFK, supportföreningen Falkarna och privatpersoner. Det känns otroligt roligt att vi beslutat oss för att köra, nu är det upp till ÖFK:s supportrar att fylla Segertåget, avslutar Eva Palmgren.

Bokningen öppnar till veckan då även priset blir klart. Preliminär avgång tisdag 5 december kl. 18.00 åter i Östersund 9 december kl 09.00.

Eva Palmgren, Tf chef Destination Inlandsbanan AB , 063 – 19 31 75, eva.palmgren@inlandsbanan.se