ILT Education lanserar ny tjänst med ett stort utbud av engagerande artiklar

ILT Education lanserar ny tjänst med ett stort utbud av engagerande artiklar

I enlighet med vår vision att alla har rätt till likvärdig utbildning vill ILT Education erbjuda lärare och elever givande texter och relevanta artiklar att jobba med i undervisningen. Därför har vi nu öppnat upp Trovy för all skolpersonal att testa under en begränsad tidsperiod. Välkommen till en BETA-version av vår nya tjänst Trovy med ljudsatta artiklar på svenska och engelska från kända tidningar och magasin, t.ex. Offside, Filter, BBC och Forskning & framsteg. Texter som täcker ett brett utbud av ämnen och texttyper, utvalda för högstadiet och gymnasiet.

Med tusentals artiklar kan Trovy engagera elever i högstadiet och på gymnasiet med relevant läsning som matchar deras läsnivå. Trovy erbjuder engagerande texter med kvalitet att arbeta med i undervisningen.

Jakob Skogholm, CEO på ILT Education, säger: ”Vi är glada över att tillsammans med fler än 15 tidskrifter och tidningar nu äntligen kunna lansera Trovy! Vi tror att det finns ett stort behov av fördjupande material som utifrån mängder av olika vinklar behandlar de ämnen som eleverna studerar i skolan. Att göra detta med hjälp av spännande och engagerande artiklar tror vi kommer stimulera alla elevers nyfikenhet!”

Fram till 31 augusti 2023 kommer tjänsten vara öppen för all skolpersonal som har ett aktivt konto hos ILT. Är man inte kund idag men vill testa Trovy är man välkommen att kontakta kundsupport@ilteducation.com.

Vill du veta mer? Besök ilteducation.com/se/trovy.

ILT Education är nordens ledande Edtech-bolag. Med närvaro i åtta länder arbetar vi i en internationell miljö med tjänster som passar från förskolan till vuxenutbildning. Alla våra tjänster stöttar vår vision ”Alla har rätt till likvärdig utbildning”. Vi brinner för våra produkter som gör skillnad för många barn och unga.