ILT Inläsningstjänst blir ILT Education

ILT Inläsningstjänst blir ILT Education

I takt med att ILT växer globalt byter ILT Inläsningstjänst nu namn till ILT Education. Namnbytet är ett steg i att att koppla ihop hela företaget med tillväxten utomlands där alla tjänster samlas under paraplyet ILT Education. Det nya namnet ILT Education symboliserar även på ett tydligare sätt våra tjänster för barn och elever i alla åldrar och i alla skeden av sin utbildning.

För våra kunder innebär det här ingen större förändring än att de kommer se ett nytt namn när de loggar in i våra tjänster eller besöker vår webb.

Jakob Skogholm, VD på ILT Education, säger: ”Sedan 1992 har Inläsningstjänst varit ett tryggt och välkänt fenomen i svenska skolor, som särskilt stöttat elever med extra behov. I takt med att vår produktportfölj växt och vi numera befinner oss i flera olika länder, så har vi också växt ur vårt svårstavade namn. Vår nya identitet är ILT Education, men du kan kalla oss för ILT om du vill! Ute i skolorna vill vi framför allt att elever och lärare känner oss vid våra tjänsters varumärken; Inlästa läromedel, Begreppa, Fonologia, Polylino och Polyglutt.”

Vi ser fram emot ett fortsatt förtroende från svenska skolor, och att få utvecklas tillsammans med lärare och elever runt om i Sverige!

För att läsa mer om ILT Education, besök ilteducation.se.

ILT Education är nordens ledande Edtech-bolag. Med närvaro i åtta länder arbetar vi i en internationell miljö med tjänster som passar från förskolan till vuxenutbildning. Alla våra tjänster stöttar vår vision ”Alla har rätt till likvärdig utbildning”. Vi brinner för våra produkter som gör skillnad för många barn och unga.