Inläsningstjänst AB och Nypon Förlag inleder ett blomstrande samarbete!

Inläsningstjänst AB och Nypon Förlag inleder ett blomstrande samarbete!

Vi är stolta och glada över att inleda samarbete med ett av Sveriges mest spännande förlag – Nypon. Nypon förlag är ett nystartat specialförlag för lättläst. I och med samarbetet kommer vi att bredda vår utgivning av ljudböcker som passar de yngre barnen. Nypon förlag har spännande läsning för alla åldrar och för alla nivåer.

- Allt fler barn och unga kämpar med sin läsning. Ljudböcker är en genväg till att komma igång med läsningen och utveckla sitt språk, säger Thomas Rendahl VD på Inläsningstjänst AB.

Inläsningstjänst AB kommer att läsa in Nypon Förlags samtliga svenska titlar. Vi räknar med att de första böckerna kommer att bli tillgängliga på marknaden redan i mars-april 2011. Samtliga ljudböcker kommer att hålla ett mycket konkurrenskraftigt pris och hög kvalitet. Håll öronen öppna för spännande lyssning från Nypon och Inläsningstjänst!

Inläsningstjänst Utbildning och Media i Stockholm AB har sedan starten 1990 vuxit till Sveriges marknadsledande producent av inläst material. Med vår stora kapacitet växer vi även utomlands i takt med att de internationella uppdragen ökar.

Merparten av våra inläsningar produceras som hjälpmedel för personer med synskada, dyslexi eller andra former av läs- och skrivsvårigheter.

1995 gjorde vi en satsning på inläsningar av läromedel på kassett för grundskolan. Det som till en början rörde sig om 10 läromedel har idag resulterat i en katalog med över 2300 inlästa läromedel.