Manabua är lanserat i Finland och Norge!

Manabua är lanserat i Finland och Norge!

Från och med idag finns Begreppa under namnet "Manabua" i Finland och Norge, (för åk 5-10 i Norge och 3-9 i Finland). Begreppa/Manabua ger varje elev en chans att skina! Den audiovisuella tjänsten förklarar skolspråkets begrepp och nyckelord på ett sätt som gör dem lättare att förstå. Med Begreppa/Manabua får skolan ett verktyg som ger alla elever, oberoende av olikheter i bakgrund och skolsituation, mera jämlika förutsättningar till att förstå och uppnå målen i läroplanen. Tjänsten består av flerspråkiga filmer, quizar, begreppslistor samt läromedelsguider på olika modersmål.

I Sverige har många kommuner redan valt tjänsten till sina elever och vi ser fram emot att elever i Finland och Norge också blir hjälpta av Begreppa/Manabua i sitt lärande!

ILT Inläsningstjänst är en marknadsledande leverantör av specialpedagogiska verktyg till svenska skolan med fokus på elever med läs- och skrivsvårigheter samt nyanlända elever. Vårt mål är att erbjuda alla elever en likvärdig utbildning.

Vårt utbud av smarta tjänster passar från förskolan till vuxenutbildning och bidrar till att ge alla elever likvärdiga förutsättningar att klara skolan. Vi jobbar nära många av de stora förlagen och skapar mervärde för deras läromedel och skönlitteratur.