Cinteros levererar medlemssystem till fackförbundet Vision.

Vision har valt Cinteros som leverantör av sitt nya verksamhetssystem. Med ett nytt och modernt verksamhetssystem kommer Vision att kunna hantera kommunikationen till sina drygt 173 000 medlemmar på ett enklare sätt och ge bättre service både till förtroendevalda och medlemmar.

- Vision är ett fackförbund som under de senaste åren vuxit i medlemsantal. Vi arbetar intensivt med förbättringar för att kunna fortsätta vara en växande, stark och modern facklig organisation. Med det kommer högre krav på vårt verksamhetssystem, säger Kerstin Eriksson, administrativ chef på Vision och fortsätter, - För att Visions medlemmar ska kunna få ut så mycket som möjligt av sitt medlemskap behöver vi moderna verktyg, och det innebär att vi måste ha ett verksamhetssystem som ger oss det stödet nu och i framtiden.

- Det är med glädje och stolthet som vi blir leverantör av Visions nya medlemssystem. Det är ett kvitto på att vi har ett starkt och konkurrenskraftigt erbjudande till fackförbund och medlemsorganisationer. Vi ser fram emot ett långsiktigt och positivt samarbete med ett modernt och nytänkande fackförbund, säger Robert Erlandsson, VD på Cinteros.

Cinteros medlemssystem utgörs av branschmoduler för medlemsorganisationer vilket innebär fullt stöd för att hantera medlemmar, uppdrag, avtal, aviseringar, reskontra mm. Systemet är enkelt och flexibelt att anpassa för organisationens unika verksamhet utan utvecklingsinsatser.

Medlemssystemet baseras på Microsoft Dynamics CRM vilket ger Vision en framtidssäkrad plattform för tillgänglighet, utbyggbarhet och ett modernt gränssnitt. Leveransen kommer att innehålla Cinteros Webbportal, moduler för medlemshantering, ärendehantering samt kurs- och eventhantering.

Projektet startar i april med leverans under våren 2016.

Om Cinteros

Cinteros erbjuder branschanpassade CRM-lösningar och skapar konkreta resultat genom att kombinera gedigen erfarenhet av affärsutveckling och verksamhetssystem med hög tillgänglighet och flexibilitet. Genom att basera lösningarna på Microsoft Dynamics CRM kan kunderna arbeta effektivare och mer kundfokuserat. Cinteros är medlem i Microsofts President Club och utsedd till Årets Microsoft Dynamics CRM Partner i Sverige tre år i rad. www.cinteros.se

Om Vision

Vision är ett fackförbund och i fokus för allt står du och dina visioner. Tillsammans ser vi till att du får det du behöver för att uppnå det du vill med din karriär. Våra medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, landsting, regioner, privata företag eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 173 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipolitiskt obundna och ingår i TCO. www.vision.se