Cinteros levererar nytt medlemssystem till Friluftsfrämjandet

Med ett mobilt medlemssystem kommer Friluftsfrämjandets ledare att kunna hantera och administrera aktiviteter och medlemmar direkt där de befinner sig - i skogen, i backen, på sjön eller på isen.

Friluftsfrämjandet kommer att införa Cinteros medlemssystem med målet att minska organisationens administration och öka service och tillgänglighet för medlemmarna. Med det nya medlemssystemet kommer Friluftsfrämjandet att få en smidigare hantering av sina drygt 80 000 medlemmar och organisationens 8 000 ledare kommer att få ett modernt och tillgängligt stöd för att boka och genomföra alla friluftsaktiviteter.

Medlemssystemet baseras på Cinteros branschmoduler för medlemsföretag som innebär fullt stöd för att hantera medlemmar, uppdrag, värvningar, aviseringar, reskontra mm. Systemet är enkelt och flexibelt att anpassa för organisationens unika verksamhet. Den tekniska grunden baseras på Microsoft Dynamics CRM vilket ger Friluftsfrämjandet en plattform för tillgänglighet, utbyggbarhet samt ett modernt gränssnitt.

- Vi valde Cinteros som leverantör därför att de har färdiga moduler för medlemsorganisationer samt att de kan tillföra verksamhetsförståelse och bra erfarenheter från andra medlemsorganisationer. Nu kommer våra ledare få ett system som minskar administrationen så att de kan fokusera mer på aktiviteter och medlemmar, säger Sara Revell Ford, Generalsekreterare på Friluftsfrämjandet.

- Det är glädjande att Friluftsfrämjandet ser fördelarna med de färdiga moduler kombinerat med vår branscherfarenhet. Cinteros har haft fokus på medlemsorganisationer i flera år och kan idag erbjuda korta och effektiva införandeprojekt som inkluderar mycket funktionalitet. säger Robert Erlandsson, VD på Cinteros.

Projektet kommer att bedrivas i tätt samarbete med Friluftsfrämjandet med leverans under våren 2015.

Robert Erlandsson, VD på Cinteros
E-post: robert.erlandsson@cinteros.se

Anna Rindefjell, Vice Generalsekreterare och Marknadschef på Friluftsfrämjandet
E-post: anna.rindefjell@friluftsframjandet.se

Om Cinteros
Cinteros erbjuder branschanpassade CRM-lösningar och skapar konkreta resultat genom att kombinera gedigen erfarenhet av affärsutveckling och verksamhetssystem med hög tillgänglighet och flexibilitet. Genom att basera lösningarna på Microsoft Dynamics CRM kan kunderna arbeta effektivare och mer kundfokuserat. Cinteros är medlem i Microsofts President Club och utsedd till Årets Microsoft Dynamics CRM Partner i Sverige tre år i rad.

Om Friluftsfrämjandet
Friluftsfrämjandet erbjuder Sveriges största utbud av friluftsaktiviteter och verkar för en attraktiv och hållbar friluftsmiljö. Sedan 1892 har organisationen guidat människor till små och stora äventyr. Friluftsfrämjandet vill att så många som möjligt ska upptäcka vår fantastiska natur, kunna dela glädjen med friluftslivet med andra, utvecklas utan prestationskrav och vistas i naturen under trygga former. Vi har aktiviteter för alla åldrar och årstider runt om i hela landet.

• medlemssystem