Lär känna vår kollega Emmy Bertholdsson

Lär känna vår kollega Emmy Bertholdsson

Emmy har en bakgrund som medicinteknisk ingenjör och arbetar mot Region Skånes olika verksamheter som innovationsledare inom området hälsa.

- Förmågan att skapa förändring. Eller realisera något som skapar nya värden, genom att det blir gjort på ett helt nytt sätt eller genom att det aldrig existerat tidigare – det är innovation för mig. Att få möjligheten att verkligen göra skillnad är det bästa jag vet, säger Emmy.

Emmy jobbar framför allt som innovationsledare i projekt som rör barns och ungas psykiska hälsa och ohälsa, med fokus på förebyggande arbete. Arbete kring målgruppsinvolvering är ett område hon brinner för och har kunskap och erfarenhet inom. Emmy har bland annat arbetat fram plattformen Bup Skåne Online, tillsammans med barn och unga, som vann Lätt att sprida-priset 2022.

- Att bli tilldelad ett sådant pris är jättekul! Jag brinner för att utreda behov grundligt, för att sen driva och utveckla lösningar som kan spridas och skalas upp så att samhället kan ta del av det, säger Emmy.

Vill du veta mer om hur du tillsammans med oss kan bidra i arbetet med psykisk hälsa och ohälsa hos unga? Kontakta Emmy!

Emmy Betholdsson

Innovationsledare, Hälsa
emmy.bertholdsson@innovationskane.com

Du kan också läsa mer här: https://innovationskane.com/bu...