Lär känna vår kollega Malin Larsson

Lär känna vår kollega Malin Larsson

Malin arbetar som innovationsledare inom Hälsa, med fokus på det EU-finansierade projektet DIGIT-PRE.

- Vi investerar i och stöttar små och medelstora företag att utveckla digitala lösningar inom prevention, prediktion och distansvård. Detta som ett svar på de ökande globala utmaningarna kopplade till folkhälsa, berättar Malin.

Projektet har samlat tio europeiska partners i ett gränsöverskridande konsortium. Det finns också ett tydligt fokus på interregionalt samarbete, där varje partner är nära knuten till sin region. Det ger viktig representation och kontinuerlig förankring i projektet. På hemmaplan är Region Skåne en nära partner. Tillsammans har vi identifierat och analyserat regionens folkhälsoutmaningar och samarbetar nu med små och medelstora företag som utvecklar lösningar på dessa, både lokalt och internationellt.

Att göra verklig skillnad är en av Malins främsta drivkrafter, vilket är precis vad hon får göra på Innovation Skåne.

- Här deltar jag i projekt som driver utvecklingen framåt i frågor som verkligen betyder något. Jag är tacksam över att vara en del av ett härligt, internationellt gäng där alla är framåtlutade och inriktade på att göra skillnad för vårt samhälle, både regionalt och i världen.

Vill du följa med på DIGIT-PRE:s resa och vara involverad i utvecklingen av de bolag vi investerar i, kontakta Malin!

Läs mer om DIGIT-PRE: www.digit-pre.eu/