Pressträff på Innovatum - Ny etablering som gör Trollhättan ledande inom hållbarhet och underhåll

På måndag den 2 april hålls en pressträff på Innovatum, med anledning av en ny etablering som kommer att göra Trollhättan ledande inom hållbarhet och underhåll samt göra svenskt underhållskunnande till exportnäring.

På pressträffen närvarar bland andra Paul Åkerlund kommunstyrelsen ordförande, Tore Helmersson VD Innovatum AB, Kerstin Norén rektor för Högskolan Väst och Anders Källström, ordförande för Sustainability and Maintenance Global Center (SMGC).

Plats: Byggnad 73, Nohabgatan 18A, på Innovatum i Trollhättan

Tid: 13.00

Välkommen!

Innovatum Science Park hjälper företag, akademi och samhälle att mötas, samarbeta och utveckla hållbara innovationer, främst inom industriell teknik. Idag är fler än 300 företag engagerade i verksamheten som bland annat erbjuder test- och demomiljöer, en startupinkubator, utvecklingsprojekt, olika företagsnätverk, events och ett community för entreprenörer. I Innovatum Science Park ingår även Energikontor Väst och Wargön Innovation. Innovatumgruppen omfattar även Innovatum Science Center och Saab Car Museum.

Martin Wänblom

Presskontakt VD Ledning och utveckling av Innovatum 070-778 59 60