Bulldog Skincare uppdaterar produkterna

Våra berömda vita förpackningar har precis blivit grönare!

Bulldog Skincare, experten på manlig hudvård, presenterar sin senaste varumärkesuppfräschning med nytt utseende och uppgraderade förpackningar. De nya förpackningarna har designats om för att förbättra hållbarheten, visa tydliga produktfördelar och ingredienser på framsidan av förpackningen, samtidigt som varumärkets ikoniska vita tuber moderniseras.

Bulldog gjorde uppdateringen med målet att införliva mer återvunnet material i tuberna, förbättra återvinningsbarheten och bibehålla användningen av bioplast. Bulldog uppnådde detta genom att i alla tuber inkludera minst 62 % återvunnen konsumentplast (PCR) och minst 27 % växtbaserad bioplast gjord av förnybart sockerrörsmaterial. Dessutom har tuberna blivit lättare och sparar 16 % plast samtidigt som de är 100 % återvinningsbara.

• Original med återfuktande aloe vera för normal till torr hy.
  • Sensitive med lugnade dunört för känslig hy.
  • Age Defence med åtstramande alger för mogen hy.
  • Oil Control med glansdämpande trollhassel för fet hy.

Att förbättra kundupplevelsen samtidigt som man förblir trogen varumärkets "enkla och okomplicerade" filosofi var också avgörande för varumärkesuppdateringen. Exempelvis har viktiga hjälteingredienser, produktfördelar och färgband lagts till på framsidan av förpackningen för att hjälpa konsumenterna att navigera i sortimenten och hitta produkter som är perfekta för deras hudtyp eller hudproblem. Varumärket visar också halten av ingredienser med naturligt ursprung och information om hållbarhet. Allt för att öka konsumenternas förståelse för varje produkts unika fördelar.

James Barnes, General Manager på Bulldog Skincare, säger så här om initiativet: “Med denna uppgradering vill vi förbättra våra förpackningar ur både design- och hållbarhetssynpunkt. Att ta positiva steg framåt som gynnar våra konsumenter och planeten är centralt i allt vi gör på Bulldog och den här utvecklingen är en del av den resan." Alla Bulldogs hudvårdsprodukter förblir veganska och Cruelty Free.

OM PCR-PLAST

PCR eller ”Post-Consumer Recycled Plastic” är en typ av plast gjord av återvunnet material som har samlats in från konsumenter. Användningen av PCR-plast bidrar till att minska mängden plastavfall som hamnar på soptippar och i hav. PCR är ett mer hållbart alternativ till traditionell plast, eftersom det minskar behovet av ny plasttillverkning och bidrar till att stänga kretsloppet för plastavfall.

OM VÄXTBASERAD SOCKERRÖRSPLAST

Bulldog var det första manliga hudvårdsmärket i världen som använde ansvarsfullt skördade växtbaserade sockerrör som råvara i sin förpackning. Sockerrörsplast tillverkas av sockerrörsetanol i stället för fossila bränslen. Det är en förnybar resurs som fångar upp CO2 från atmosfären och behöver inte mycket mer än regn för att växa.

Om Bulldog Skincare

Bulldog är mannens bästa vän. Vi tror på att göra kvalitetsprodukter för män, som frigör den verkliga potentialen hos ingredienser med naturligt ursprung. Från vår allra första dag har vi alltid försökt fatta beslut som våra kunder kan vara stolta över. Vi använder aldrig ingredienser från animaliska källor och är certifierade av Cruelty Free International. Alla våra produkter är veganska. Bulldog lanserades i Storbritannien 2007, Sverige 2011 och är nu tillgängligt i över 30 länder och över 70 000 butiker runt om i världen.

Se hela sortimentet i butik och online på: www.hair-body.se/bulldog

För mer info, vänligen kontakta: john@innovedia.co