Duschväggar med mässingsdetaljer ger värme till våra nordiska badrum

Våra ljusa, nordiska badrum får ett varmare och mer ombonat intryck när inslag av mässing blir ett alternativ till klassisk krom. Finishen, som i Feng Shui så klart tillhör metallelementet, är en glödhet trend – och skänker eld och värme till ett rum som annars förknippas med hårda och svala ytor.

Vi ser inte mässing som en kortvarig trend, utan som en vacker metall som håller över tid och åldras med fin patina. Därför erbjuder vi begränsade upplagor med polerad mässing för en rad utvalda duschmodeller, handdukstorkar och matchande krokar. Komplettera med handtag, eller knoppar i samma finish till dina badrumsmöbler. Besök www.inr.se för att se alla mått och glastyper, som givetvis kan anpassas efter den plats de ska sitta på.

Bilden ovan visar duschhörnan ARC Modell 12 som är tillverkad i 8 mm säkerhetsglas och har 15 års garanti. Badrumsmöblerna från Aspen är en A140 Grand kommod, lackerad i kulören NCS 5010-R90B, med delad front och handtag C i mässing samt spegel med infälld ovanbelysning. Blandarna kommer från Vola.

Besök vår hemsida och låt dig inspireras ytterligare och hitta din närmaste återförsäljare på www.inr.se