Kommod GRAND Grip 120 i Black Oak

GRAND Grip – Ny möbelserie från INR med mycket av allt

För ett år sedan lanserade INR ett helt nytt möbelsortiment som med sin unika ytbehandling TX Top Extreme garanterar badrumsinredning som håller långt bortom standarden, dvs långt längre än den väl tilltagna garantitiden på 15 år. Nu släpper INR den helt nya möbelserien GRAND Grip som gör sortimentet komplett.

Som namnet skvallrar om är nya serien GRAND Grip både rymlig och greppvänlig. GRAND Grip följer i samma spår som systerserierna GRAND Solid och GRAND Classic men med en estetisk och praktisk grepplist istället för utanpåliggande grepp eller handtag.

-GRAND Grip fyller ett tomrum som vi upplevt funnits i vårt sortiment och på marknaden i stort – nämligen en ovanligt rymlig och djup kommod – med en tålig och snygg grepplist, säger Kristian Olsson, Head of R&D på INR.

Serien har utrustats med ergonomiska grepplister som smyger in perfekt innanför lådfronterna och ger en elegant look. Välj mellan kulörerna Premium White, valfri NCS eller ett av våra vackra ekfanér – utskurna och handsydda för perfekt matchning. I alla sina utföranden är kommoderna i GRAND förseglade med ytbehandlingen TX Top Extreme™ vilket garanterar en säker investering i både form, funktion, och livslängd.

Kommod GRAND Grip 60 i NCS Still Grey

Många valmöjligheter

GRAND Grip finns i bredder från 60 till 140 med dubbla tvättställ och fyra lådor. Samtliga storlekar kommer med ett vackert tvättställ i porslin och är utrustade med småförvaring i ek och svartlackerad aluminium. Det är enkelt att komplettera med mer förvaring eller att uppgradera kommoden med underbelysning eller sensorstyrd belysning i lådan för en verkligt personlig möbel anpassa efter varje konsuments unika behov.

För den som gillar att sjunga igång dagen finns även tillvalet Plus Ljud – Bluetoothhögtalare i var sida av kommoden – som styrs via telefon eller surfplatta. I serien finns också matchande högskåp som gör det möjligt att inreda hela badrummet i samma design..

Läs mer om GRAND Grip på www.inr.se/grand-grip

Ladda ner högupplösta bilder www.inr.se/support/bildbank/

Kristian Olsson, Nordic Innovation Manager,kristian.olsson@inr.se