Är du vår nya gruppledare?

Insamlingsstiftelsen En Frisk Generation erbjuder barnfamiljer hälsofrämjande gruppaktiviter under ett år för att inspirera och motivera familjerna till en mer aktiv och hälsosam livsstil.

En Frisk Generations aktiviteter ska främja fysisk och psykisk hälsa, stärka familjebanden, skapa social delaktighet och tryggare bostadsområden. Aktiviteterna äger rum en vardagkväll, då gemensam middag ingår och en helgförmiddag som avslutas med fruktstund. Aktiviteterna är kostnadsfria och riktar sig till barn i årskurs två och deras syskon och vårdnadshavare. Läs om verksamheten på www.enfriskgeneration.se

En Frisk Generation är i en tillväxtfas och finns redan nu på flera platser runt om i Sverige. I varje kommun leds arbetet av en hälsokoordinator med stöd av en projektledare från En Frisk Generation. Nu söker vi gruppledare som kan gå in och leda grupperna vissa helgpass och även hoppa in vid arbetstoppar, semestrar eller sjukdom.

Uppdrag: Gruppledare
Geografisk placering: Östberga, Rågsved, Upplands Väsby och Nacka
Omfattning: 1-2 lördagar/söndagar i månaden, samt vid behov enligt överenskommelse
Arbetstid: c:a 3 timmar per pass
Tillträde: Omgående

Arbetsuppgifter

• Leda familjegrupper i aktivitet tillsammans med ideella ledare och vid vissa tillfällen föreningsledare
  • Rapportera närvaro till hälsokoordinator
  • Motivera barn och föräldrar att delta under aktiviteterna
  • Leda samtal vid fruktstund/middag i enlighet med hälsokoordinatorns planering
  • Självständigt kunna planera ett inomhus- eller utomhusspass på 60 minuter utifrån målgruppens förmåga och behov.

Kvalifikationer och erfarenhet

Utbildning (kan vara pågående) med inriktning på hälsa (t.ex hälsopedagog, folkhälsovetare eller idrottslärare) eller motsvarande kunskap tillägnad på annat sätt t.ex. genom arbete i idrottsförening.

Som person bör du

• Vara intresserad av att arbeta hälsofrämjande och med folkhälsa
  • Ha förmågan att se varje individs behov och möjligheter
  • Ha lätt att skapa kontakt med människor med olika bakgrund
  • Trivas med att själv planera och genomföra aktiviteter

Frågor om tjänsten besvaras av verksamhetschef Anja Nordenfelt anja@enfriskgeneration.se0709-74 02 92 eller projektledare Jonas Petros jonas@enfriskgeneration.se072-500 46 57.

Vi intervjuar kandidater löpande, vid intresse skicka din ansökan till anja@enfriskgeneration.se