Ny generalsekreterare för En Frisk Generation

Janna Hellerup Ulvselius har varit En Frisk Generations styrelseordförande sedan 2016. Nu går hon in som generalsekreterare för att leda och utveckla organisationen ytterligare. Janna Hellerup Ulvselius har lång erfarenhet av socialt företagande, affärsutveckling och ledarskap bland annat från Stockholms Stadsmission.

– Genom denna förändring tydliggör vi rollerna i organisationen och ger Janna ännu bättre förutsättningar att bygga en skalbar verksamhet. Syftet är att ännu fler barn och deras familjer ska få hjälp att upptäcka glädjen i livslånga hälsosamma mat- och motionsvanor genom en bevisat effektiv metod, Gustaf Brandberg, tillförordnad ordförande En Frisk Generation.

Janna Hellerup Ulvselius har tidigare arbetat i ledande positioner inom försäljning och marknad, har ett brett kontaktnät inom civilsamhället och är styrelseledamot i Stockholms handbollsförbund.

– Jag ser fram emot att fortsätta leda det viktiga arbete som En Frisk Generation gör. Nu satsar vi på att utveckla organisationen och möjliggöra för fler familjer att ta del av den aktiva gemenskap som är så viktig för att främja en god hälsa för alla, säger Janna Hellerup Ulvselius.

En Frisk Generation är en stiftelse som bryter trenden med ojämlik hälsa genom att ge alla barnfamiljer möjlighet till en hälsosam livsstil och aktiv gemenskap. Stiftelsen är verksam i områden där behoven är som störst. Vår vision är att alla barn ska ha möjlighet att leva ett långt och friskt liv.

En Frisk Generation är en insamlingsstiftelse som inspirerar barnfamiljer att leva ett mer aktivt och hälsosamt liv. Sedan starten 2011 har över 1 000 familjer deltagit i verksamheten. En Frisk Generation stöttar där behovet är som störst och arbetar förebyggande för att minska ohälsotalen bland barn. H.K.H Prins Daniel är beskyddare av En Frisk Generation och ett forskningsteam från Karolinska Institutet utvärderar effekten av metoden.