Nu blir Experian MIS i Norden InsightOne!

InsightOne har en 20årig historia i Norden och en ledande position inom analys av konsumenter och deras köpbeetende. Teamets målsättning är att hjälpa uppdragsgivare att identifiera, förstå och nå kunder och prospekts för att uppnå en större effekt av sina marknadsföringsinsatser.

I ett partnerskap behåller InsightOne teamet från Experian MIS med dess mångåriga erfarenhet. InsightOne har exklusiva rättigheter till Experian Marketing Services produkter i Norden, vilket innefattar rätten till Mosaic™klassificering i ett licensavtal för de nordiska länderna.

InsightOne ger sina uppdragsgivare information, analys och insikt i konsumenternas beteende på en alltmer komplex och föränderlig marknad. Teamets styrka ligger i dess medarbetares kompetens, förädlade data och innovativa lösningar. Allt för att ge sina uppdragsgivare möjligheten att fatta bättre kommersiella och finansiella beslut.

Bland InsightOnes uppdragsgivare finns företag och organisationer från finans-, detaljhandel, försäkring-, fastighets- och telekombranschen, ofta med ett nordiskt fokus.

VD Geir Olav Iversen säger;

"Den nya konstellationen ger bolaget en ökad möjlighet att utveckla marknaden i Norden. Efter 20 år på marknaden, har företagets produkter visat sina unika sidor och är ledande inom sina områden. Med en stark finansiell investerare i ryggen och en gemensam ledningsgrupp i Norge och Sverige, är företaget mycket väl positionerat för att möta nya utmaningar och växa på marknaden."

InsightOne har 32 anställda och mer än 250 kunder i Danmark, Finland, Norge och Sverige.

För mer information, besök www.InsightOne.se

• Media, kommunikation

• experian
  • mosaic
  • livsstil
  • segmentering
  • konsumentinsikt
  • marknadsanalys
  • kundfördelning
  • prospektering
  • scorekort
  • konsumentbeteende

Med rätt kombination av konsumentinformation, skarpa analysverktyg och medarbetare med rätt kompetens ger InsightOne dig förutsättningarna för att fatta rätt marknadsföringsbeslut och agera på rätt information.

Emelie Löthner

Presskontakt Marketing Coordinator Marknadsföring 08-505 95 700