Fieldlogger direkt i EasyView

Fieldlogger direkt i EasyView

Nu går det att konfigurera, starta och stoppa Fieldlogger direkt i EasyView. Detta underlättar för användaren och ger stora möjligheter till förenklingar i arbetet.

Tidigare har Fieldloggern konfigurerats i ett externt program. Ett program som många ansett vara krångligt. Nu har vi implementerat Fieldloggern fullt ut i EasyView vilket har lett till en rad funktioner som underlättar för användare.

Läs mer om Fieldloggern och Intab Flexible System här.

Lätt att skicka data till molnet

Det är nu möjligt att ändra inställningar på flera kanaler åt gången och att automatiskt läsa in flera Modbuskanaler från en annan Fieldlogger. Onlinemätningen är enklare. Tidigare var användaren tvungen att konfigurera logger i ett program för att sedan köra onlinemätningen i ett annat. Nu genomförs allting via EasyView. Det är även smidigare att konfigurera en logger att skicka till molntjänsten Intab Cloud. I stället för att fylla i en IP-adress bockar man bara i “Skicka data till Intab Cloud” och har sedan möjlighet att läsa av data via molnet.

Läs mer om Intab Cloud här.

Smidig avtankning

Tidigare var avtankningen av Fieldlogger ganska avancerad. Man var då tvungen att välja en databasmapp där alla data hamnade och sedan läsa in data från den mappen. Det krävdes ungefär tio klick av användaren innan avtankningen var klar. I EasyView sker detta enkelt.

Har man flera loggers är hanteringen enklare eftersom man då får en lista som visar de loggers man har lagt till. I det tidigare programmet behövde man varje gång knappa in IP-adress eller välja COM-port.

Enkelt att se inställningar

I EasyView får man dessutom en överskådlig sammanfattning av inställningarna innan man för över dem till loggern. EasyView lagrar även de fem senaste inställningarna så om du skulle råka föra på fel inställningar är det lätt att backa tillbaka till tidigare inställningar.

Sist men inte minst går det nu enkelt att byta namn på remote channel. I den tidigare mjukvaran var det i stort sett omöjligt. När man skulle ändra skapades en ny kanal som lades sist. Man kunde då inte heller flytta remote channels varken uppåt eller nedåt i lista. För att ändra ordning behövde man i stället ta bort alla kanaler och lägga in dem igen. I EasyView är det enkelt att både byta namn och flytta kanalerna.

Möjlighet till avancerade mätningar med Fieldlogger

Implementering av Fieldloggern i EasyView möjliggör avancerade mätningar på ett betydligt enklare sätt. Intab Flexible System, där Fieldloggern ingår, är ett mångsidigt, kraftfullt och kostnadseffektiv system. Huvudenheten Fieldlogger har åtta konfigurerbara ingångar, åtta digitala in-/utgångar, två reläutgångar, plats för 512 000 mätvärden lokalt och plats för SD-kort på maximalt 16Gb vilket ger plats för ytterligare fyra miljarder mätvärden. Loggern har dessutom stöd för 128 beräknade kanaler, 32 larm och upp till 64 externa kanler som Modbus RTU Master.