Fjärrövervakning med radiologgers i tryckkompenserade kapslingar

Fjärrövervakning med radiologgers i tryckkompenserade kapslingar

Lång räckvidd, användarvänligt webbinterface och ett brett utbud med radiologgers gör Intab Wireless System till ett mångsidigt fjärrövervakningssystem.

Höstens nyhet är robusta, tryckkompenserade kapslingar för mätningar i tuffa miljöer.

Att kapslingen är tryckkompenserad är bra i fuktiga miljöer. Även med en hög IP-klass finns det nämligen risk att fukt tränger in i kapslingen på grund av tryckskillnaden.

Intab Wireless System är ett mångsidigt system för fjärrövervakning. Valen är många, både när det gäller mätstorheter och hur man vill läsa av sina mätningar. Trådlösa radiologgers skickar mätdata till en basstation. Basstationen sänder i sin tur vidare all mätdata till exempelvis en webbserver. Användaren kan sedan följa sin mätning online. I det användarvänliga gränssnittet finns möjlighet att lägga in planritningar/processdiagram, skapa mailrapporter, exportera mätdata och få larm via SMS eller e-post.

Räckvidden mellan sensor och basstation är upp till en kilometer. Vid behov kan räckvidden förlängas med hjälp av räckviddsförlängare.

Förutom den tryckkompenserade kapslingen finns möjlighet att få radiologgrarna i diskreta inomhuskapslingar eller tåliga IP65-kapslingar.