Pressmeddelande -

Snabbväxande Intelliplan AB förvärvar konkurrenten Zerolime AB – förstärker sitt erbjudande till bemannings- och rekryteringsföretag

Intelliplan med det ledande webbaserade systemet för bemannings- och rekryteringsföretag förvärvar konkurrenten Zerolime AB med produkterna eBemanning och Recruit. Tillträdet sker den 19 november. Med förvärvet stärker Intelliplan sin kompetens och position inom bemannings- och rekryteringssystem på den svenska marknaden.

ZeroLime erbjuder video- och webbaserade lösningar för rekrytering och bemanning. Genom att använda dessa lösningar kan företag effektivisera sin verksamhet och drastiskt sänka sina kostnader, exempelvis för sin rekrytering genom hög återanvändningsgrad av de kandidater som redan finns i systemet.

- Genom förvärvet av Zerolime får vi in ett fint bolag med ett högpresterande och entreprenörsdrivet team. Vi är väldigt glada över att Zerolime vill vara med på vår fortsatta resa i att bli det självklara valet för alla som rekryterar och bemannar. Där medarbetare behöver rekryteras, anställas, onboardas, schemaläggas, administreras och komplicerade löneberäkningar utföras ska vi erbjuda den bästa lösningen. Först i Sverige via vår starka marknadsposition inom bemanningsbranschen där en stor del av all rekrytering. Därefter vill vi bli lika starka i våra nordiska grannländer och sedan ta oss an Europa. På ganska kort sikt vill vi komma över 100 MSEK i årliga licensintäkter, säger Martin Weibull, VD på Intelliplan AB

Genom detta förvärv tas ytterligare steg mot att utveckla och stärka Intelliplans erbjudande till marknaden. Zerolimes produkter kommer fortsätta att utvecklas och supporteras av samma team som tidigare. Del av köpeskillingen betalas med aktier där nuvarande aktieägare blir aktieägare i det gemensamma bolaget.

-Vi kommer att kunna dra nytta av Zerolimes produkter och kundbas vilket snabbar på vår resa. Vi ser stor potential med ytterligare förvärv framåt som del i vår antagna tillväxtstrategi, säger Martin Weibull.

- Det känns otroligt roligt och spännande att bli en del av Intelliplan, vi kommer nu kunna utveckla ett ännu bättre system för våra kunder och vi ser väldigt många fördelar för både kunder och personal att framöver jobba ihop som ett bolag, säger Niklas Jardeby, VD, Zerolime AB.

Om Intelliplan AB
Intelliplan AB är marknadsledande i Norden inom affärssystem till bemannings och rekryteringsföretag. Bolaget har cirka 170 kunder och 12 600 dagliga användare. Intelliplan omsätter närmare 47 miljoner SEK och är 25 anställda.

För mer information, kontakta:
Martin Weibull, VD
martin.weibull@intelliplan.se
Tel: 070-660 02 62

Om Zerolime AB
Zerolime erbjuder molnbaserade systemstöd för både rekrytering och bemanning. Våra lösningar används av ca 50 företag fördelat på ca 800 användare, tusentals konsulter som tidrapporterar via mobilen och drygt en miljon kandidater. Bolaget omsätter närmare 10 miljoner och är 7 anställda.

Niklas Jardeby, VD
niklas.jardeby@zerolime.se
Tel: 073-240 90 92

Intelliplan AB är marknadsledande i Norden inom affärssystem till bemannings och rekryteringsföretag. Bolaget har cirka 170 kunder och 12 600 dagliga användare. Intelliplan omsätter närmare 47 miljoner SEK och är 25 anställda.