Interface expanderar och nyanställer i Sverige

Interface expanderar och nyanställer i Sverige

Interface, världens största tillverkare av textila golvplattor, utökar sin säljorganisation och anställer nya medarbetare inom sälj och marknad. Interface som tidigare samarbetat med en distributör i Sverige har från och med i år etablerat en egen säljkår för hela den svenska marknaden.

–Vi är i en expansiv fas och då Sverige är den största regionen på den nordiska marknaden för Interface, så är det självklart att ta steget med en egen säljorganisation. Vi kommer att komma närmre våra kunder och därmed förbättra vår tillgänglighet och service, säger Erika Frankkila Rydja, Marknadschef, Norden & Baltikum.

Interface, som är marknadsledande inom textilplattor både globalt och i Sverige, utvidgade produktportföljen med LVT-golv för två år sedan. Förra året genomfördes även köpet av nora som är en stor aktör inom gummigolv. Interface kommer fortsättningsvis att investera i produktkategorierna textilplattor, LVT och gummigolv.

Interface ledande inom miljö och hållbarhet, driver initiativet Climate Take Back som innebär att företaget arbetar på ett sätt som bidrar till att omvända den globala uppvärmningen, bland annat genom produkter som minimerar koldioxidavtrycket.

Interface Sveriges nya medarbetare:

Håkan Nordqvist tillträder som Distriktsansvarig för västra Sverige. Håkan har en gedigen bakgrund från golvbranschen där han tidigare arbetat för företag såsom Altro och Amtico. Håkan kommer senast från Forbo.

Linus Mollberg blir Account Manager för södra Sverige. Linus har flera års erfarenhet av golvbranschen och har de senaste två åren arbetat i en liknande roll hos Ehrenborg.

Mila Dounaeva tillsätts som Marknadskoordinator för Norden och Baltikum på huvudkontoret i Stockholm. Mila kommer närmast från marknadsavdelningen på Ford Motor Company i Stockholm.

Om Interface Interface, Inc. är världens största tillverkare av modulära textilgolv och har nyligen utvidgat sitt sortiment med LVT. Våra hårda och mjuka golv är utformade för att kombineras i ett integrerat golvsystem. Hållbarhet står i fokus hos Interface och vi vill minimera vår påverkan på miljön. Vårt Climate Take Back™-initiativ fokuserar på att driva positiv förändring i världen för att skapa ett klimat som är anpassat för liv. Nyligen kom Interface på tredje plats på GlobeScan och SustainAbilitys 20th Annual Sustainability Leaders Survey. Interface är det enda företaget som har vidhållit en plats varje år sedan starten 1997.

Följ oss på Twitter, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, och Vimeo.

För mer information besök www.interface.com

För mer information kontakta:
Kajsa Ekelund, presskontakt, Prat PR+46 (0)70 777 9876
kajsa.ekelund@prat.se