Interroll firar stororder från Euroshop 2017

Sant'Antonino, Schweiz den 16 mars 2017På Euroshop i Düsseldorf, världens ledande detaljhandelsmässa, kunde Interroll gruppen både inspirera besökare med de lösningar som visades vid dess monter och säkra en betydande ny order med ett kontrakt för leverans av trummotorer med ett värde på upp till 7,5 miljoner euro under de kommande fyra åren.

"Euroshop i Düsseldorf visade än en gång att våra lösningar lockar en hel del intresse från kunder och potentiella kunder inom detaljhandeln. Vi är särskilt nöjda med det förtroende vi fått i detta långsiktiga avtal om leverans av trummotorer. Samtidigt är det ett bevis på det arbete vi har gjort under de senaste åren för att bli en ledande internationell leverantör av kompakta drivlösningar inom dagligvaruhandeln ", säger Dr Anders Staf Hansen, vd för Interrolls globala Center of Excellence för Supermarket Solutions.

Vid Düsseldorf-mässan som hölls 5-9 mars i år och lockade 110.000 besökare, presenterade Interroll för första gången ett nytt, intelligent styrsystem för kassadiskar. Över 60 procent av alla kassadiskar runt om i världen är nu utrustade med nyckelkomponenter från Interroll. Dessutom presenterade Interroll även sin högpresterande crossbeltsorter som har visat sitt värde i den blomstrande e-handeln under många år. Interroll crossbeltsorter säkerställer den automatiserade varuhanteringen och är särskilt tillförlitlig, kostnadseffektiv och snabb under drift.

• Industri, tillverkning

Om Interroll

Interroll Group är en global producent av högkvalitetsprodukter och tjänster inom intern logistik. Företaget erbjuder ett stort antal produkter till cirka 23 000 kunder över hela världen. De viktigaste branscherna är leverans, paket- och posttjänster, flygplatser, livsmedel och distributionscenter. Bland kunderna finns välkända globala företag som Amazon, Bosch, Coca-Cola, Coop, DHL, FedEx, Peugeot, PepsiCo, Procter & Gamble, Siemens, Walmart och Yamaha. Interroll arbetar med global forskning kring logistikeffektivitet och stödjer aktivt branschorganisationer att utveckla standarder. Huvudkontoret ligger i Sant’Antonino, Schweiz och Interroll består av 32 företag och cirka 2 000 anställda över hela världen. Företaget grundades 1959. Sedan 1997 är Interroll Group noterat på SIX Swiss Exchange och en del av SPI-index.

Mer information om Interroll finns på www.interroll.com, Interroll Sverige, YouTube, Vimeo, LinkedIn

Jens Karolyi

Presskontakt SVP Corporate Marketing & Culture +41918502569