25 oktober öppnar INTERSPORT två nya moderna sportbutiker - en i nya affärscentrat Emporia och en i centrala Oskarshamn

INTERSPORT har det i särklass bredaste butiksnätet i sportbranschen med drygt 150 butiker i Sverige. Sportkedjan har hittills i år öppnat sex butiker och på torsdagen den 25 oktober öppnar INTERSPORT ytterligare två nya sportbutiker. Den ena i nya moderna affärscentrat Emporia i Hyllie utanför Malmö och den andra med toppläge i centrala Oskarshamn.

82,2 procent av svenskarna besöker INTERSPORT och sportkedjan ligger därmed i topp bland alla klädkedjor i landet*.

I nya supertrendiga köpcentrat Emporia öppnar INTERSPORT en 1250 kvadratmeter stor ljus och toppmodern sportbutik. Butikens entré har en ny typ av ledsystem som ger ett sportigt blått ljus som skapar uppmärksamhet.
- Vår nya butik på Emporia har en maffig, gedigen skoavdelning och ett tydligt fokus på barnfamiljen. Butiken inspirerar till aktivt uteliv, träning och lek, säger Claudia Nilsson, PR- och informationsansvarig INTERSPORT.

I Oskarshamn öppnar INTERSPORT en 1000 kvadratmeters stor sportbutik med toppläge i centrala stan.
- Butiken har tydligt sportfokus och en komplett skidavdelning redan till öppningen den 25 oktober, berättar Claudia Nilsson. Butiken har även en komplett skidverkstad där kunderna kan få sina skidor och skridskor slipade och bindningar monterade medan de väntar.

*Källa Orvesto Konsument
Besökare i klädbutiker, i procent. Andel svenskar som har besökt viss klädbutik, 2012:1.
1 INTERSPORT 82,2 %
2 Stadium 80,7 %
3 H&M 79,9 %
4 KappAhl 69,9 %
5 Dressman 62,8 %

Claudia Nilsson, PR- och informationsansvarig INTERSPORT 031 - 727 8987

INTERSPORT bildades 1961 och är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker. 2011 omsatte de svenska INTERSPORT-butikerna 4,2 miljarder kronor. INTERSPORT AB ingår i IIC-INTERSPORT International Corporation vilket är världens största sportkedja med fler än 5 300 butiker i 40 länder. Under 2011 omsatte INTERSPORT cirka 10 miljarder euro globalt.