Flera butiksöppningar för Intersport under våren

Intersport är på offensiven. Under våren stärks butiksbeståndet med fem nya butiker som alla kommer att ha Intersports uppgraderade butikskoncept.

– För att stärka vårt butiksbestånd på vår resa att bli bäst på sport undersöker vi ständigt möjligheter för om- och nylokaliseringar för att anpassa oss till kundströmningar på lokala marknader, säger Ulf Kinneson, VD på Intersport

Först ut är Örebro den 25 februari, där de två tidigare butikerna i södra Marieberg och i Mariebergs galleria samlas i en stor lokal belägen i Mariebergs handelsområde. Butiken är drygt 1800 kvadratmeter och kommer att bland annat inkludera en stor team-avdelning och cykel.

Vidare, den 17 mars, står ytterligare fyra butiker på tur; Vällingby City, Bromma Blocks, Östersund Lillänge och Umeå Avion Shopping.

I Vällingby uppgraderar Intersport till en större lokal nära 1600 kvadratmeter i ett spektakulärt läge i Gallerian Kfem, vilket innebär bland annat tillägg av cykel i sortimentet. Även i Bromma Blocks sker en omlokalisering till en lokal om drygt 900 kvadratmeter i Bromma Blocks Gallerian, där fokus kommer att vara running och fitness.

Den nya butiken i Östersund blir 1400 kvadratmeter och kommer att ligga i det externa handelsområdet Lillänge. Butiken kommer att ha ett tydligt fokus på vintersport och även inkludera en stor team-avdelning och cykel.

Till sist, Intersport har länge haft ett starkt fäste i Umeå och nu utökas beståndet med ytterligare en butik i IKANOS nya galleria strax söder om Umeå. Butiken blir drygt 1300 kvadratmeter.

För ytterligare information kontakta:

Anni Sandgren, presskontakt Intersport, +46 31 727 94 52, anni.sandgren@intersport.se

Om Intersport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med cirka 150 butiker i Sverige. 2014 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4 miljarder kronor (inkl. moms). Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2014 omsatte Intersport över 10,8 miljarder euro globalt. www.intersport.se