Intersport går in som ny officiell sportleverantör till Luleå Hockey

Intersport går in som ny officiell sportleverantör till Luleå Hockey

Inför säsongen 19/20 går Intersport in som ny officiell sportleverantör till Luleå Hockey. Med Intersports långa erfarenhet, stora engagemang och gedigna kunskap är Peter Jidström, marknadschef Luleå Hockey, och co. mycket nöjda med samarbetet.

-Att nu ha Intersport som vår officiella sportleverantör känns jättebra. Det är en väldigt kompetent sportleverantör som Luleå Hockey valt att samarbeta med framöver, säger han.

Raket inom damhockey

Luleå Hockeys herrlag är veteraner i SHL och är ett av de lag som spelat längst utan att åka ut och gjort flera fenomenala insatser. På damsidan är det först på senare år som det börjat hända grejer, och då har det smällt ordentligt. Damerna har kommit riktigt starkt och vunnit SM-guld tre av fyra säsonger de spelat i SDHL.

-Vi är stolta och glada att få jobba med ett av idrottssveriges starkaste varumärken, som dessutom är en förebild inom damhockeyn. Det betyder mycket för oss, både som kedja och lokalt i Luleå, säger Fredrik Josefsson, Store Manager Intersport Luleå.

Luleåsouvenirer på Intersport är en av nyheterna!

En av nyheter som sker genom samarbetet är möjligheten för Luleåfansen att köpa souvenirer på Intersport Storheden i Luleå.

-Det är mycket som händer, souvenirshoppen är en av nyheterna! Intersport har en lång historik och en hög kompetens när det gäller sportprodukter, något som gör att vi känner oss mycket nöjda med vårt avtal för säsongen 2019/2020, avslutar Peter.

INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2018 omsattes över 11,5 miljarder euro globalt. INTERSPORT samarbetar med över 1200 föreningar inom bl.a. fotboll, hockey och friidrott och uppmuntrar till så mycket sport ochgemenskapsom möjligt.

INTERSPORT bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i INTERSPORT-koncernen med 8 butiker över landet. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.