Intersport presenterar årets tävling - "Vinn prylar i ett helt år"

Intersport presenterar årets tävling - "Vinn prylar i ett helt år"

Intersport gick igår ut med Årets tävling - Chansen för att vinna prylar från Intersport i ett helt år. En tävling kunderna minst sagt uppskattade och en för sportkedjan riktig succé!

- Vi har fått in närmare 7000 bidrag på mindre än 24 timmar. Riktigt såhär bra hade jag nog inte vågat hoppats att det skulle bli, säger Johanna Elfman Social Media koordinator på Intersport.

1000 kronor i månaden i ett helt år

Intersport har under en längre tid visat framfötterna på den digitala marknaden och kundernas förtroende är givetvis en viktig del i framgångskonceptet.

- Vi vill ge tillbaka till våra kunder, detta är verkligen årets tävling och ingenting vi sett i sportbranschen tidigare vad jag vet, fortsätter Johanna.

Tävlingen pågår fram till 25 september och den lyckliga vinnaren, som presenteras kort därefter, erhåller ett presentkort á 1000kr på Intersport varje månad i ett år.

Sveriges mest inspirerande sportdestination

Johan Lidenmark, Chief Digital Officer på Intersport, indikerar på vikten av mod för att nå fram till kunderna som är det absolut viktigaste idag.

- Det krävs ett kontinuerligt arbete med att vara relevant för kunden i köpögonblicket. Man ges inte många sekunder att träffa rätt idag. Särskilt tufft är det när vi har köpare med många olika köppreferenser, säger han.

Intersport positionerar sig som den ledande omnikanalen i sportbranschen där integrationen mellan de digitala lösningarna och den traditionella handeln är central. Sveriges mest inspirerande sportdestination med en köpupplevelse i världsklass är i fokus.

- Vi vill överträffa förväntningarna i mötet med kunderna. Oavsett om det sker i våra digitala kanaler eller i våra butiker runt om i Sverige, avslutar Johan.

INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2018 omsattes över 11,5 miljarder euro globalt. INTERSPORT samarbetar med över 1200 föreningar inom bl.a. fotboll, hockey och friidrott och uppmuntrar till så mycket sport ochgemenskapsom möjligt.

INTERSPORT bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i INTERSPORT-koncernen med 8 butiker över landet. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.