Intersport hyllas när samarbetet med Årsta FF förlängs

Intersport hyllas när samarbetet med Årsta FF förlängs

Intersport och Årsta FF förlänger samarbetet med ytterligare 3 år. Att det föll på Intersport var bland annat på grund av den fina servicen under åren och förmågan att snabbt lösa puckar.

- Allt har fungerat så bra, Intersports butik i Liljeholmen har blivit en riktig hemmabutik för våra medlemmar, säger Igor Gonzalez klubbchef i Årsta FF.

En annorlunda förening

Årsta FF grundades först 2010 men utvecklingen har sedan dess varit stor. I föreningen finns redan 1200 aktiva medlemmar och närmare 400 barn i fotbollsskolan.

- Årsta FF tänker omvänt än många andra föreningar och har anställda tränare för de yngsta så att barnen lär sig rätt från början! De satsar mer på bredden för de yngre med bra skolning än på de äldre och eliten vilket är spännande, säger Fredrik Larsson, teamsäljare på Intersport.

Årsta FF tar hand om alla

Årsta är en stadsdel som växer enormt och föreningen har ökat varje år. En utveckling som förväntas hålla i sig.

-Det är väldigt många barn som vill och kommer vilja spela fotboll. Vi i Årsta FF har en familjär sammanhållning och väldigt fin fotbollsskola. Vi kommer, tillsammans med Intersport ta väl hand om dem, avslutar Igor.

Intersport ger tillbaka 3% till föreningslivet på allt du handlar samtidigt som du, precis som vanligt, får din bonus om 2–6% som du kan handla för på Intersport. Så ju mer du handlar, desto mer bonus får du OCH din förening. Snacka om win-win-win!

Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder och en omsättning om 11,5 miljarder € globalt (2018). Intersport samarbetar med över 1200 föreningar och uppmuntrar till så mycket sport och gemenskap som möjligt.

Intersport bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i Intersportkoncernen. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.