Intertechnas labb blir fortsatt godkända av Swedac för ackrediterad kalibrering

Under sommaren har en verksamhetskontroll gjorts på Intertechnas labb av Swedac. Vid dessa granskningar prövas Intertechnas kompetens, rutiner och metoder så att alla kvalitetskrav uppfylls enligt standard. Swedac kontrollerar regelbundet att Intertechna lever upp till kraven för sin ackreditering och har nu fortsatt blivit godkända.

Swedac kallade Intertechnas labb i toppklass och var imponerade över dess kompetens och hur proffsigt det dagliga arbetet sköts.

- Syftet med ackrediteringen från Swedac är att vi på Intertechna vill kunna garantera att våra kunder får en trygg och korrekt kalibrering. Många viktiga beslut tas ifrån instrumenten som bidrar till högsta möjliga kvalitén i produktionen och då är det nödvändigt att de kan lita på de mätvärdena instrumenten visar. Vi är mycket nöjda med att Swedac bedömer att vi håller en nationell toppklass, säger Janne Persson, VD på Intertechna.

• Kemikalieindustri

• swedac