Intertechna representerar Bluvision (USA), industriella sensorer för IoT

Bluvision är ett snabbt växande företag inom trådlösa givare för industrin (IIoT). Företaget förvärvades under 2016 av av Assa Abloy. Intertechna representerar nu företaget i de nordiska länderna.

Produktprogrammet från Bluvision består främst i trådlösa givare (BLE Beacons) för att övervaka utrustning. Syftet är att minimera driftstörningar i industrin. Givarna limmas på utrustningen och mäter vibrationer, temperatur, magnetfält och ljus. Mätresultaten överförs till en tjänst i molnet som analyserar resultaten och automatiskt rapporterar när symptom till haverier upptäcks.

Genom att utnyttja modern teknologi har nu Industrin möjlighet att kontinuerligt övervaka stora mängder av produktionsutrustningar till mycket låga kostnader.

Pressinformation:

Lars Djuvfeldt
VD Intertechna AB

• iiot
  • vibration
  • tillgänglighet
  • bluvision
  • industri 4.0
  • maskinövervakning
  • tillståndsövervakning
  • hidconditionmonitoring

Om Intertechna AB

Intertechna AB är ett välkänt företag inom Underhåll och Kalibrering. I mer än 30 år har Intertechna levererat avancerade datorbaserade system inom process, läkemedel, kärnkraft, stålindustri.  Intertechna har sedan 1992 ett ackrediterat laboratorium för att serva industrin med precisionskalibreringar. Vidare finns ett komplett program av kalibreringsutrustning för tryck-, temperatur- och elektriska signaler.