Nobelfrukost – innovativt tänkande är vägen till framgång

På Nobeldagens morgon bjuder Stockholm Business Region till ett frukostseminarium med innovationsforskaren Per Frankelius och organisationen Innovation Stockholm.

Vad ligger bakom de största företagens framgång? Vad får små företag att växa? Innovationer och innovativt tänkande ligger bakom de flesta företags framgångssagor. På Nobeldagens morgon bjuder vi till ett inspirationsmöte med Nobelfestliga förtecken. Innovationsforskaren Per Frankelius ger tips på hur företag kan skapa förutsättningar för ett innovativt tänkande. Som inspiration tas vi med på en Innovation Catwalk. Innovation Stockholm berättar om sin kostnadsfria rådgivningsservice för entreprenörer som vill utveckla nya idéer och produkter. Patentverket finns på plats liksom Stockholm Business Regions företagslots.

Tid: Torsdag 10 december kl. 08.00 – 09.00. Frukost från kl 07.30.
Plats: Oscarsteatern, Kungsgatan 63
Medverkande: Per Frankelius, Innovationsforskare, ekonomie doktor och docent vid Örebro universitet, Anneli Viklund, Innovation Stockholm samt innovationskonsulter på Innovation Stockholm under Innovation Catwalk
Anmälan: per.holmlund@sbr.stockholm.se

• nobel
  • per frankelius
  • innovation stockholm
  • företagslots
  • företagslotsen
  • patentverket

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm –The Capital of Scandinavia.