Henrik Andersson ny COO på iProspect i Sverige!

iProspect i Sverige har rekryterat Henrik Andersson som ny operativ chef. Henrik kommer senast från Tradedoubler där han bland annat varit med och byggt upp Tradedoublers konsultverksamhet samt varit Europeiskt ansvarig för kunder som Dell, Yahoo mfl. - Vi är väldigt glada över att ha gjort denna topprekrytering inför de fortsatta satsningarna inom sökmarknadsföring. Henrik har både lång och bred erfarenhet av resultatfokuserad internetmarknadsföring, utveckling av långa kundrelationer och leverans av komplexa tjänster. Jag rankar Henriks kompetens bland de absolut främsta inom digital marknadsföring i Sverige, säger Patrik Gamryd, VD på iProspect Sverige. iProspect i USA är ett av världens främsta företag inom sökmarknadsföring. Den svenska verksamheten är en hörnsten inom den nordiska verksamheten och det pågår just nu en snabb expansion både i Europa och Asien. – Jag ser verkligen fram mot det här! Vi siktar på att förstärka och utveckla den ledande position vi har i Sverige idag genom att vara en helhetsleverantör inom sökmarknadsföring och hålla både spetskompetens och hög professionalism inom allt vi gör. Jag kan se många likheter med den resa jag har gjort i min tidigare tjänst och ser fram mot att aktivt få bidra till att utveckla den svenska marknaden säger Henrik Andersson, blivande operativ chef för iProspect i Sverige. – Sökmarknadsföring är ett av de mest expansiva områdena inom digital marknadsföring och därför fortsätter vi att satsa på att utveckla Sveriges bästa tjänster inom bl a organisk optimering och köpta placeringar. Rekryteringen av Henrik är ett viktigt led i vår fortsatta utveckling säger Patrik Gamryd, VD på iProspect Sverige. – Under mina år på Tradedoubler har jag sett både kraften och kvalitén i sökmotorgenerad trafik. Jag ser en enorm potential inom området och möjligheterna för den som gör detta till en central del av sin marknadsföring är nästan obegränsade, menar Henrik Andersson. För mer information kontakta Patrik Gamryd, VD iProspect Sverige 0709-119 701