I veckans avsnitt av Med målet i sikte: Almedalen från insidan

Avsnitt nummer 9 av podcasten Med målet i sikte är inspelat direkt från gatorna i Visby under Almedalsveckan. Vad händer egentligen under veckan? Vilka frågor diskuteras när politiker, journalister, intresseorganisationer, företag och många fler samlas samtidigt på världens största demokratiska mötesplats för samhällsfrågor?

Veckans avsnitt av Med målet i sikte är inspelat direkt från Almedalsveckan. På plats i Visby är podcastens ena programledare Lisa Gustafsson. Tillsammans med intressanta personer hon stöter på lokaliserar Lisa insikter och spaningar kring Almedalsveckans händelser. Lyssna på varför generaldirektören på Myndigheten för delaktighet och Tomas från Stjärnsäljarpodden tycker att Almedalen är en av de viktigaste veckorna på året.

- Podcasten handlar ju om livet och arbetslivet. Områden som mycket i Almedalen berör. Att vara på plats ger oss en möjlighet att delge våra lyssnare exklusiv information om vad som egentligen sker under dagarna och vilka frågor som är aktuella i år, säger Lisa Gustafsson, programledare Med målet i sikte.

Varje år under vecka 27 genomförs Almedalsveckan i Visby. Politiker, intresseorganisationer och företag ställer under 7 dagar ut med seminarium, föreläsningar och tal som bjuder in till konstruktiva och givande samtal.

- Almedalsveckan är årets största evenemang för samhällsfrågor. Det är därför en självklarhet att Med målet i sikte har ett specialavsnitt som handlar om vad som händer under veckan då ämnen podcasten avhandlar är allt från normer och värderingar till hur du nätverkar på bästa sätt, säger Lisa.

Med målet i sikte hittar du som vanligt via Simplecast, Spotify, Itunes och i din podcastapp!

Podcasten med tips och inspiration för livet och arbetslivet. Läs mer på www.iris.se/medmaletisikte