Certifierad Azure direkt från Dells molnfabrik

Mindmancer har tillsammans med Dell och Microsoft under nio månader lyckats ta fram en OEM Server som direkt från fabriken kopplar upp sig i molnet med Azure. Detta var det först projekt Dell haft för att förena servern med molnet direkt från fabrik. Idag levereras serverar direkt från fabrik vartsomhelst i Europa på tre dagar och ansluter direkt till molnet med full funktionalitet.

– Vi är glada att projektet är så lyckat. Vi vill vara först med det bästa till våra kunder men det gör att vi även blir de första att upptäcka och lösa alla svårigheterna med en ny teknologi. Under projektet så upptäckte vi tillsammans med Dell helt nya saker som ingen stött på tidigare. Men vi gav oss inte fören det var perfekt vilket tog nio månader men det var det värt, säger Richard Radomski, projektledare för Azure-Dell integrationen på Mindmancer AB.

– Vad innebär det för era kunder?

– Snabbare och säkrare leveranser på våra marknader i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Polen. När vi öppnar dörrarna till andra Europeiska marknader så är denna viktiga del i lösningen på plats redan från start, säger Johnny Berlic, VD på Mindmancer AB

– För kunder som finns i flera länder så är det viktigt att kunna ha samma enhetliga lösning. Det finns mycket att spara på det, för att inte tala om effektivitetshöjningen. Allt detta har blivit så effektivt att vi idag kan flytta med kunder som vill ha våra lösningar i andra länder, säger Johnny Berlic