Mindmancer preciserar vinstvarning

Göteborg — Mindmancer AB (Nasdaq OMX First North: MIND) Bolagets bedömning är att årets resultat efter skatt kommer sluta negativt i intervallet 14-16 miljoner kronor. Det negativa resultatet för året är främst hänförligt till resultatet för Q4. Bolagets bokslut har ännu inte varit föremål för granskning av bolagets revisorer, varför resultatet lämnas i form av ett intervall.

- I det negativa resultatet ingår även omställnings- och omstruktureringskostnader. Vi kommer fortsätta den omfattande städning och förändring som inleddes i januari, där vårt mål är att vända bolaget till stabil lönsamhet och positivt kassaflöde, säger Marcus Bäcklund, VD.

Mindmancer AB (publ.) utvecklar och levererar patenterad intelligent kamerateknologi. Med spetskompetens inom utveckling och säkerhet skräddarsyr Mindmancer bevakningen för allt från stöldbegärlig egendom, skadegörelse till skolbarn. Tillsammans med våra partners levererar vi integrerade heltäckande säkerhetslösningar.

För ytterligare information:

Mindmancer AB (publ.)

Marcus Bäcklund, VD

E-mail: marcus@mindmancer.se

Erik Stenberg, CFO

E-mail: erik@mindmancer.se

Taggar

Denna information är sådan information som Mindmancer AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, lagen om värdepappersmarknaden och lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg.

This information is information that Mindmancer AB (publ) is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation, the Securities Markets Act and the Financial Instruments Trading Act. The information was submitted for publication through the agency of the contact person set out above.
Certified Advisor: Remium Nordic AB • +46 8 454 32 00 • www.remium.se

SECURITY BEYOND HUMAN INTELLIGENCE

Irisity AB (publ) is a leader in intelligent camera surveillance. We develop deep learning powered algorithms upgrading both existing and new surveillance cameras and security systems into proactive intelligent devices. IRIS™, our fully cloud or edge-based SaaS solution, detect unwanted activity and behavior in real time with high precision at long distances.

Staying at the forefront of technology advancements we continue developing agile algorithms providing the best possible security solutions for clients worldwide.

Irisity AB (publ)
Lindholmspiren 7