Blogginlägg -

Nyutexaminerade verksamhetsarkitekter får med sig unika erfarenheter, kunskap och skapar nya nätverk

Certifierad verksamhetsarkitekt utbildningsomgång 60 är i mål efter en vår som inte liknar någon annan.

Elever och lärare blev tvungna att mitt i terminen ställa om till digital undervisning. Plötsligt fick alla inblandade ta till sig ny teknik och nya samarbetsformer. Tillsammans lärde vi oss snabbt hur vi kan köra workshops och grupparbeten på distans. Trots omställningen har alla lyckats hålla engagemanget uppe och fokus på utbildningens uppgifter och mål. Det blev uppenbart när tentorna rättades – alla blev godkända!

Tillsammans med utbildningsledarna Annika Klyver och Lars Thomasson säger vi GRATTIS till hela vårat jubileumsgäng och era väl förtjänta certifikat!

Utöver certifikatet, ny kunskap och nya verktyg såg vi nya nätverk skapas. Trots avstånden mellan elever och lärare växte en stark teamkänsla fram. Det är en av de saker som inte står på schemat, men som många ser som en enormt stor behållning av utbildningen – alla nya kontakter och nätverk som fortlever långt efter utbildningen är avslutad.

För er som kanske funderar på att gå – här är några spontana svar, från vårens elever, på frågan ”Vad tar du med dig från utbildningen? ”

”Mycket ny kunskap, mycket bra verktyg och självförtroende att vi faktiskt är på rätt spår i sättet att arbeta.”

”Vidgade vyer, massor med ny kunskap och sist men inte minst otroligt duktiga föreläsare.”

-”Relevant och uppdaterat innehåll. Kompetenta och erfarna lärare. Engagerade deltagare. Proffsiga medarbetare på IRM”

-”Alla moment i kursen har bidragit till förståelse för den viktiga roll som verksamhetsarkitektur har för en verksamhet.”

”Förmågeperspektiv, vintergatan som ankarmodell. Egen strategi. Olika digitala verktyg – Miro. Otrolig kometens hos IRM föreläsare. Tack!”

”Mycket bra samtal och erfarenhetsutbyte. Vintergatan kommer absolut användas i flera former framöver.”

Vi kör nästa utbildningsomgång i höst. Start 2 september!

Läs om utbildningen Certifierad verksamhetsarkitekt här.

En kort presentation av utbildningens sex block