17 maj kommer bjuda en och annan på en aha-upplevelse

Det handlar om Vintergatan. Vi kan vittna om många som fått en aha-upplevelse när de första gången sett potentialen i en Vintergata. Funderar du på om Vintergatan kan vara något för er verksamhet? Vi svarar (helt partiskt) att ja, det kan den. Vintergatan funkar för alla typer av företag och organisationer.

Funkar hur då?

Vi menar funkar som så att Vintergatan ger er en tydlig bild av hur er organisation levererar och hur det ni levererar möter era kunder. Vintergatan ger både översikten och detaljerna. Ni kan kartlägga era värdeströmmar och se hur en verksamhetsutvecklingsidé skulle påverka verksamhetens olika förmågor och flöden.

Efter en dag vet du

Men det är klart att man vet ju inte säkert förrän man fått prova på, så i år startade vi en endagskurs för dig som snabbt vill få en klar bild av vad Vintergatan kan bidra med. Kursen mottogs såpass väl av första kullen deltagare att vi kör ett tillfälle till i vår. Närmare bestämt måndag 17 maj 2021.

"Vintergatan gör något mycket komplext förståeligt och tillgängligt i dialog med verksamheten."

Ta chansen! Du får kunskap i teorin bakom Vintergatan, hur den är uppbyggd, vilka analyser som är möjliga (många) samt hur du kan använda en Vintergata för att bedriva förändringsarbeten.

Vi levererar kursen i samarbete med Dataföreningen Kompetens. Du kan gå den var du än är då den är helt digital.

Läs mer och anmäl dig här.

PS En riktigt bra bok om metoden och modellen ingår också i kursavgiften

• verksamhetsarkitektur
  • vintergatan