Produktinformation - verksamhetens matrjoskja

Produktinformation - verksamhetens matrjoskja

Välkommen till en Creative Morning tisdag 11 februari 2020 som för dig djupare in i begreppet produktinformation.

Alla verksamheter har sina egna unika produkter (nästan) men så gott som alla brottas med samma problemfrågeställningar när produktinformationen ska kartläggas. Som erfarna konsulter inom informationsarkitektur känner vi väl igen mönstret hos våra kunder.

- Det är en produkt, säger någon. Nej! Det är en komponent säger kollegan. Och vad är kartongen vi lägger produkten i? Förmodligen produkt för någon annan. Kan en produkt innehålla produkter? Hur skiljer sig hanteringen av virtuella produkter från fysiska? Är en produkt alltid en produkt? När blir en produkt en produkt….och vad var den innan dess?

Likt en rysk docka utvecklar sig diskussionen om vad som är vad när vi pratar produktinformation. Kom och diskutera begreppsproblematik och i synnerhet produktinformation med våra informationsarkitekter tisdag morgon 11 februari!

Anmäl dig här

Taggar