UPPDATERAT PROGRAM "From an Application-Centric to a Data-Centric approach" 9 maj 2019

Välkommen till ett förmiddagsevent, torsdag 9 maj 2019, på temat From an Application-Centric to a Data-Centric approach, där du bland andra möter Dave McComb, författare till boken ”Software Wasteland: How the Application-Centric Mindset is Hobbling our Enterprises”. ”Hobbling” är det ord han använder för att berätta hur våra IT-lösningar hindrar utvecklingen av våra verksamheter.

Dave ger oss en presentation baserad på sin bok, som vi följer upp med praktikfall från SBAB och diskussioner kring ”The Data-Centric approach” och Microservices. IT-lösningar som är ”Data-Centric” blir enklare, snabbare och säkrare och gör våra verksamheter mer agila – där är Microservices en tänkbar lösning.

Insikten att en agil verksamhet behöver närma sig en data-centric ansats växer. Eskil Swende, IRM, visar hur stabil masterdata och rörligare händelsedata är en förutsättning. SBAB är nog den verksamhet som kommit längst med en Microservices ansats. Där har den traditionella integrationen nu ersatts till 50%. SBAB har utvecklat en agil bank, som på en månad, från beslut är taget, kan sjösätta en ny produkt. Ett resultat är fördubblad marknadsandel för deras nylån under 2018 till 17%.

”Vi hade som mål att vi skulle fördubbla leveranskapaciteten under 2018, och det spöade vi redan i mars.”

Välkommen till en inspirerande förmiddag på Konferenshuset, Drottninggatan 55 i Stockholm,
torsdag 9 maj 2019. Läs mer och anmäl dig här

• informationsarkitektur