Rymdföretaget I.S.A.A.C. har hittat sitt första hem hos smarta DNAB, mitt i centrala Stockholm. Från vänster: Sofi Mork, vd DNAB, Cecilia Hertz, grundare I.S.A.A.C. och Mattias Hansson vd I.S.A.A.C. Foto: Philip Löfstedt

Nya svenska rymdföretaget I.S.A.A.C. bygger bas hos DNAB

Allt fler rapporter vittnar om den explosionsartade tillväxten inom rymdindustrin i världen. Nya svenska I.S.A.A.C. följer den utvecklingen och har fått en flygande start på hösten. För att enklare och bättre kunna serva sina svenska kunder flyttar I.S.A.A.C. nu in på central adress i Stockholm city och inleder strategiskt viktigt samarbete med kommunikationsbyrån DNAB.

Både McKinsey och Citi Bank har nyligen kommit med rapporter som vittnar om en rymdindustri som bara växer och växer – i hela världen. Och Sverige står sig bra i detta nya spännande rymd-race. Företaget I.S.A.A.C. (International Space Asset Acceleration Company AB) drogs igång av välmeriterade rymddesignern Cecilia Hertz och serieentreprenören Mattias Hansson tidigare i år, och snart hoppade även astronaut och professor Christer Fuglesang på. I.S.A.A.C. har snabbt etablerat sig på marknaden med ett tiotal kunder som får hjälp att nyttja avancerad rymdkunskap för att lösa affärs- och miljöutmaningar på jorden.

För att bättre kunna hjälpa befintliga och nya svenska kunder flyttar I.S.A.A.C. nu in hos sin strategiska samarbetspartner, byrån DNAB, på centrala adressen Mäster Samuelsgatan 10, runt hörnet från Stureplan, i centrala Stockholm.

- Adressen underlättar för våra kunder att besöka oss och DNAB är en lågmäld supersmart partner på yppersta nivå som vi känner stor tilltro till och arbetar bra med, ett spännande kapitel svensk företagshistoria vi nu skriver tillsammans, säger Mattias Hansson, VD på I.S.A.A.C.

Inflyttning är avklarad och verksamheten redan i full gång på den gemensamma adressen.

- För oss på DNAB är det ett väldigt spännande samarbete och en naturlig förlängning av vårt sätt arbeta – som ofta tangerar våra kunders affärs- och hållbarhetsutveckling, säger VD Sofi Mork. Vi är jätteglada över att välkomna I.S.A.A.C. till oss och ser framemot att få ta del av de nya perspektiv och möjligheter som de erbjuder.

DNAB är en affärs-orienterad varumärkes- och kommunikationsrådgivare till stora och medelstora företag, stiftelser och organisationer, verksamma inom finans, energi, industri, utbildning, retail, fastigheter och konsumtionsvaror.

I.S.A.A.C. arbetar oförtrutet vidare med att utveckla jorden, med hjälp av kunskap från rymden.  Och (ibland) tvärtom.

./.

I.S.A.A.C. är det nya svenska rymdföretaget som hjälper företag och organisationer på jorden att affärsutveckla och uppnå miljömål – med hjälp av avancerad kunskap och forskning från rymden. ISAAC är grundat av rymddesigner Cecilia Hertz, serieentreprenören Mattias Hansson samt astronaut och professor Christer Fuglesang, senior advisor.

DNABerbjuder bland annat varumärkesstrategi och rådgivning, varumärkesplattformar, koncept- och idéutveckling, social/digital content management, rörlig produktion, mediaköp, insikt/undersökningar samt helhetsansvar för kommunikation – från brief till kampanj. Huvudkontoret är beläget i centrala Stockholm.

KONTAKT:

Mattias Hansson, VD, I.S.A.A.C. mattias@i-s-a-a-c.com telefon 0735-000001.

Sofi Mork, VD, DNAB sofi.mork@dnab.se telefon 0761-754007.