ISBJÖRN presenterar ny produktkategori på mässan ”Outdoor” i Tyskland

Den 15-18 juli äger den stora Outdoor-mässan i Friederichshafen, Tyskland rum. ISBJÖRN finns på plats i monter A5:305 belägen i det som kallas Scandinavian Village. Under mässan presenterar ISBJÖRN vår- och sommarkollektionen för 2016 liksom en helt ny efterlängtad produktkategori. Torsdagen den 16 juli klockan 17:00 bjuder ISBJÖRN in till mingel i montern för att fira 10 år på marknaden. VÄLKOMMEN på trevligt samkväm med dryck och tilltugg.

- Vi ser fram emot att tillsammans med våra tyska distributörer träffa kunder och återförsäljare i Friederichshafen. Vi kommer att visa ISBJÖRNS vår-och sommarkollektion för nästa år och även fira att vi har funnits 10 år på marknaden. Inte minst ska det bli väldigt kul att få presentera vår helt nya produktkategori som vi vet är efterlängtad av många, säger Maria Frykman Forsberg, vd för ISBJÖRN.

Varumärkesresan fortsätter

Från och med nästa år byter ISBJÖRN logotyp för att attrahera en bredare målgrupp. Isbjörnen tas bort i logotypen för att göra varumärket än mer relevant även för de äldre barnen.

- Vi ser tydligt att de äldre barnen helst vill vara utan isbjörnen på plaggen. Därför renodlar vi även logotypen för att attrahera de äldre barnen i juniorsegmentet upp till 14 år. Isbjörnen finns dock kvar i baby- och barnsortimentet. Vi satsar framledes på än fler snitt och modeller med en något ungdomligare framtoning. Vi delar också in kollektionen i tre tydliga segment. Baby, Kids och Junior.

Tryggt att handla kläder från ISBJÖRN

Alla föräldrar som köper utrustning från ISBJÖRN ska känna sig trygga med att plaggen är fria från flourkarboner, formaldehyd och paraffin. ISBJÖRN arbetar med Bionic Finish Eco som är en impregnering som härmar naturens sätt att vara vattenavvisande och där man inser dess funktionella principer för att sedan överföra dem till tekniska lösningar. Supersmart!
Läs gärna mer här.  ISBJÖRN är också mycket stolta Bluesign-certifierade partner varpå cirka 80 procent av kollektionen (nästa år 90 procent) är i Bluesign. En mycket god miljö-kvalitetsstämpel där hela produktionskedjan granskas och som i en standard har koll på alla aspekter för hälsa, vattenåtgång, kemikalie- och luftutsläpp och som endast släpper igenom processer som är ofarliga för människorna och miljön.  ISBJÖRN använder bara slittåliga material som håller för att kunna ärvas av flera barn. Läs mer om ISBJÖRNSmijöprofil.

Följ oss gärna på ISBJÖRN of Swedens Nyhetsblogg, på Facebook samt Instagram #isbjornofsweden. Höglupplösta bilder finns att ladda ner här.
Läs mer om ISBJÖRNSmijöprofil.

Välkommen att kontakta oss för mer information:Magdalena Höglund, Presskontakt, ISBJÖRN of Sweden/Highland PR, tel: 0733 338840
E-post: magdalena@highlandpr.se
Maria Frykman Forsberg, vd, ISBJÖRN of Sweden, tel: 076-2244890
E-post: maria@isbjornofsweden.com