Top Employers Institute utvärderar arbetsplatser för att identifiera de ledande arbetsgivarna

Saint-Gobain Sweden AB återigen utsedd till Top Employer

Varje år utför Top Employers Institute utvärderingar av arbetsplatser för att identifiera de ledande arbetsgivarna när det kommer till att skapa arbetsmiljöer som främjar både den professionella och personliga utvecklingen hos de anställda. I utvärderingen ansåg man att Saint-Gobain utmärkte sig särskilt för sitt arbete med karriär- och successionsplanering samt ledarskapsutveckling. En annan avgörande faktor var att Saint-Gobains värderingar är väl införlivade i företagskulturen.

”Vi är verkligen stolta över den här symbolen för vårt arbete med att utveckla vårt erbjudande till nuvarande och framtida medarbetare”, säger Annika Jernberg, HR-direktör Saint-Gobain Sweden. ”Dialogen med våra medarbetare pågår dagligen genom utvecklingssamtal, måluppföljning och medarbetarundersökningar och att dessutom låta Top Employers Institute granska oss som arbetsgivare och utvärdera hur vi arbetar med utveckling av våra medarbetare och ledare innebär värdefull återkoppling för oss. En granskning och jämförelse med andra företag ligger i linje med vår ambition att hela tiden utvecklas och bli en ännu bättre arbetsgivare”.

Saint-Gobain Top Employer Global 2018

Saint-Gobain har också för tredje året i rad blivit certifierad Top Employer Global. Endast 13 organisationer i världen har fått den prestigefyllda certifieringen.

Läs mer på: https://www.saint-gobain.com/en/top-employer-global