Ny chef för ISS Fruktkorgar får flygande start

Ulrika Magnusson tar över som ny chef efter Joakim Bergander för ISS Fruktkorgar. Hon kommer närmast från jobbet som kompetenscenterchef inom ISS. Ulrika får en flygande start genom nyligen tecknade avtal med Trafikverket, Statistiska Centralbyrån och Post- och Telestyrelsen.

Inte mindre än tusen kilo per vecka levereras av ISS till de statliga arbetsplatserna. Försäkringskassan är en annan av de offentliga kunderna som ISS levererar frukt till varje vecka.

Ulrika anställdes 1999 hos ISS som trainee efter sin Service Management-utbildning vid universitetet i Umeå. Sedan dess har hon hunnit avverka flera olika jobb inom företaget.

- Det ska bli väldigt spännande och utmanande att bli chef för ISS Fruktkorgar. Det känns samtidigt tryggt att ta ansvaret för en så välskött del av vårt företag, säger Ulrika Magnusson.

-       Det känns oerhört stimulerande att Ulrika valde att acceptera vårt erbjudande som Verksamhetschef över ISS Fruktkorgar. Det är en ytterst kompetent chef vi får som sedan tidigare besitter god insyn i verksamheten och hon kommer kunna bygga vidare på den grund av fint arbete som redan presterats under flera år, säger affärsområdeschefen Fredrik Höglund.

ISS Fruktkorgar har vuxit kraftigt de senaste åren och finns nu i Stockholm, Göteborg, Malmö och Östergötland.

-       Vi ska växa ännu mer och då framförallt i Malmö och Göteborg. Dessutom ska vi fortsätta satsningen på grönsakskorgar som komplement till fruktkorgarna, säger Ulrika Magnusson.

ISS Fruktkorgar är en del av ISS affärsområde Mat & Dryck/Kontorstjänster som bl a levererar måltidstjänster, växtinredning, telefonilösningar, personaltjänster med mera.

• fruktkorgar
  • christer ekelund