ISS får ny marknadschef

ISS har upprättat en koncernstab för strategisk marknadsföring och som chef utsett Christer Ekelund som tidigare varit försäljningschef inom affärsområdet Property Services.

- Vi är Sveriges största serviceföretag med 12 000 medarbetare inom ett stort antal serviceområden, säger Christer Ekelund. Vår snabba expansion bygger på ett antal grundläggande värderingar som är gemensamma för alla våra bolag. Till det kommer ett givande kunskapsutbyte inom en världsomspän¬nande koncern med nära en halv miljon medarbetare.
- Vi fortsätter växa snabbt i Sverige och några av de frågor som jag kommer att prioritera, fortsätter Christer Ekelund, är vårt miljöarbete, vår satsning på mång¬fald samt employer brandning. Vårt uttalade mål är att vi ska vara kunskaps¬ledande inom alla områden vi är verksamma. Då krävs det att vi både utvecklar en tydlighet i mötet med olika marknader samt att vi kan attrahera och rekrytera de bästa inom varje bransch.

Marcus Kristiansson, VD ISS Facility Services:
- I takt med vår tillväxt har behovet av strategiska marknadsfrågor blivit allt viktigare. Vi är marknadsledare inom många områden, vilket ställer stora krav på oss. Både att ta marknadsledarens ansvar för dessa branscher liksom att med konsekvens och nytänkande utveckla våra verksamheter.
- Christer är starkt bidragande till att affärsområdet Property Services på kort tid etablerat sig som nummer ett inom marknaden för property-tjänster i Sverige.
Alla jagar marknadsledaren och jag vet att Christer Ekelund är rätt person att ta hand om de övergripande strategifrågorna tillsammans med företagsledningen.

För mer information, kontakta:
Christer Ekelund, marknadschef ISS Facility Services, tfn: 0734-36 53 55

ISS Facility Services AB, som är Sveriges största serviceföretag med ca 12 000 medarbetare och omsätter nästan 5 miljarder SEK. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S, som ägs av Investors riskkapital-bolag EQT och Goldman Sachs. Koncernen har cirka 440 000 anställda i 50 länder. Läs mer om vår spännande servicevärld på www.iss-fs.se

• Tjänster, konsult, service