ISS förlänger och utökar avtal med SEB

ISS har förlängt och utökat sitt avtal med SEB-koncernen. Avtalet innebär att ISS kommer att leverera en rad integrerade servicetjänster till SEB:s samtliga kontor i Sverige.

Det nya avtalet omfattar SEB:s huvudkontor och så kallade main sites i Stockholm, Malmö, Göteborg och Sundsvall samt företagets lokalkontor, cirka 170 stycken runt om i landet. Även SEB:s centrala supportfunktioner omfattas av avtalet.

De tjänster som ISS kommer att leverera är reception, contact center, servicecenter, konferensservice, värdinnor, lokalvård, post- och godshantering, fastighetsservice, avfallshantering och växtinredning.

Avtalet, som trädde i kraft den 1 maj 2017, är tecknat på tre år med möjlighet till förlängning. Genom avtalet stärker ISS sin position inom integrated facility services vilket skapar goda möjligheter till ytterligare utveckling av servicekoncept. Avtalet omfattar även SEB:s nya kontor i Arenastaden i Solna som invigs i maj 2017.

Målsättningen i avtalet är ett långsiktigt partnerskap som ska bidra till service i världsklass och en hög kundnöjdhet bland SEB:s medarbetare och kunder, där fokus ligger på en trygg, säker och attraktiv arbetsplats som ständigt förbättras och utvecklas.

- Vi är naturligtvis väldigt stolta och glada över att SEB ger oss förnyat och utökat förtroende. Vår absoluta ambition är ett långsiktigt och nära samarbete, där vår djupa förståelse för bankens behov är det som kommer att hjälpa oss att kunna leverera service i världsklass – en vision som vi delar med SEB, säger Gary Kidd, vd ISS Sverige.

För ytterligare information, kontakta: Anders Fridell, presskontakt, ISS Sverige, 0734-36 68 08, presskontakt@se.issworld.com

• växtinredning
  • avfallshantering
  • fastighetsservice