ISS förstärker den svenska ledningsgruppen

ISS förstärker den svenska ledningsgruppen

ISS förstärker den svenska ledningsgruppen och välkomnar Ola Bäck som ny direktör för Service Excellence. Samtidigt genomförs ytterligare ett antal förändringar i organisationen som ett naturligt led i att ständigt förbättra serviceupplevelsen för företagets kunder.

Ola Bäck kommer att ansvara för Service Excellence, en funktion inom ISS som övergripande syftar till att samordna och vidareutveckla ISS tjänsteleverans. Ola kommer även att ansvara för Corporate Affairs som innefattar ett antal strategiska stödfunktioner.

Ola kommer närmast från Great Leaders AB där han som partner och delägare arbetat med att utveckla ledare.

Nicklas Nyman, tidigare chef för segment Sjukvård, går in i en ny roll med fokus på att driva och utveckla vårdnära service, i Sverige och på global nivå inom ISS International Health Care Forum.

Ann-Sofie Lindström tillträder som ny chef för segment Sjukvård. Ann-Sofie var tidigare chef för segment Transport.

Fredrik Höglund tar sig an rollen som nordisk Key Account Manager för PostNord och kvarstår samtidigt i sin roll som affärsområdeschef för Mat och Dryck.

Patrick Svensson, som under en tid agerat tillförordnad direktör för Service Excellence, tar nu över rollen som chef för segment Transport.

Robert Nyström, presskontakt, ISS Sverige, 0734-36 68 08, presskontakt@se.issworld.com

Taggar

ISS Facility Services är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 9 000 medarbetare i Sverige och 35 000 medarbetare i Norden. Svensk omsättning är cirka 4,6 miljarder SEK och kommer från ett flertal tjänsteområden som bland annat facility management, mat och dryck, kontorstjänster, fastighetstjänster och städtjänster. Integrated Facility Services, IFS, är ISS unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S som är noterat på Köpenhamnsbörsen. Koncernen har verksamhet i fler än 75 länder och över 500 000 anställda, vilket gör oss till världens fjärde största privata arbetsgivare. www.se.issworld.com

Robert Nyström

Connecting people and places to make the world work better

ISS är ett ledande företag inom facility management och workplace experience. I samarbete med sina kunder driver ISS engagemang och välbefinnande hos människor, minimerar påverkan på miljön samt underhåller fastigheter. ISS gör allt detta genom en unik kombination av data, insikter och service excellence på kontor, fabriker, flygplatser, sjukhus och i andra miljöer över hela världen.