ISS förstärker den svenska ledningsgruppen

ISS förstärker den svenska ledningsgruppen och välkomnar Ola Bäck som ny direktör för Service Excellence. Samtidigt genomförs ytterligare ett antal förändringar i organisationen som ett naturligt led i att ständigt förbättra serviceupplevelsen för företagets kunder.

Ola Bäck kommer att ansvara för Service Excellence, en funktion inom ISS som övergripande syftar till att samordna och vidareutveckla ISS tjänsteleverans. Ola kommer även att ansvara för Corporate Affairs som innefattar ett antal strategiska stödfunktioner.

Ola kommer närmast från Great Leaders AB där han som partner och delägare arbetat med att utveckla ledare.

Nicklas Nyman, tidigare chef för segment Sjukvård, går in i en ny roll med fokus på att driva och utveckla vårdnära service, i Sverige och på global nivå inom ISS International Health Care Forum.

Ann-Sofie Lindström tillträder som ny chef för segment Sjukvård. Ann-Sofie var tidigare chef för segment Transport.

Fredrik Höglund tar sig an rollen som nordisk Key Account Manager för PostNord och kvarstår samtidigt i sin roll som affärsområdeschef för Mat och Dryck.

Patrick Svensson, som under en tid agerat tillförordnad direktör för Service Excellence, tar nu över rollen som chef för segment Transport.

Robert Nyström, presskontakt, ISS Sverige, 0734-36 68 08, presskontakt@se.issworld.com

• great leaders ab
  • postnord
  • fredrik höglund