ISS i samarbete med Lerums kommun

ISS kommer att städa Lerums kommunala lokaler de närmaste tre åren. Det blev nyligen klart, då parterna tecknade ett tjänsteavtal, som värderas till 33 miljoner kronor.

Uppdraget, som gäller från februari 2012 till och med januari 2015, innebär att ISS ansvarar för den dagliga städningen i kommunens förskolor, skolor och kontor. Totalt rör det sig om en lokalyta på 121 800 kvadratmeter.

Affären innebär också att den personal som sköter städningen idag kommer att erbjudas anställning hos ISS.

ISS är en heltäckande leverantör av Facility Service-tjänster och har lång och gedigen erfarenhet av uppdrag inom offentlig sektor. För närvarande har ISS avtal med flera svenska kommuner och landsting.

-       Vi är mycket stolta över att vi fått förtroendet att vara leverantör av städtjänster till Lerums kommun. Vi är särskilt stolta över att vara med då kommunen valt att outsourca denna verksamhet för första gången. Genom avtalet hoppas vi kunna bidra till en högre kostnadseffektivitet och kvalitet, säger Måns Svensson, affärsområdeschef ISS.

-       ISS vann upphandlingen utifrån de krav på ekonomi, kvalitet och miljö som kommunen ställt upp. Vi ser fram mot samarbetet med ISS, som kommer att ge oss en jämn kvalitet när det gäller städningen av kommunens förskolor, skolor och kontor, säger Annika Andersson, enhetschef, Sektor samhällsbyggnad, Lerums kommun.

(På bilden: Måns Svensson, affärsområdeschef ISS)

Annika Andersson, enhetschef, Sektor samhällsbyggnad, Lerums kommun, annika.andersson@lerum.se, 0302-52 11 78

• Tjänster, konsult, service

• städtjänster